24 november 2011

Hebben wij dat weer

Tjonge alweer ruim 1,5 week voorbij na mijn laatste posting.  En deze keer was er genoeg gaande om over te bloggen.

Maar door Facebook heb ik veel minder de behoefte mijn weblog bij te houden. Tegenwoordig knal ik via FB mobiel a la minuut wat ik doe of wat op dat moment mij bezighoudt online, fotootje er bij et voila .......iedereen is gelijk op de hoogte. Je krijgt direct reacties op je status en bovendien zitten veel van mijn webloglezers ook op FB. Dan voelt het bloggen een beetje als mosterd na de maaltijd. Maar.... aangezien er ook nog steeds trouwe lezers zijn die geen facebook account hebben en het blog een leuk naslagwerk voor mij persoonlijk is nu toch maar weer een nieuw blogje.

Michou's universiteit heeft nog steeds te lijden van de overstromingen en heeft maar weer eens openingsdatum van de campus & colleges  opgeschoven van 28 november naar 13 december (gevolg: alle semester data schuiven door en vakanties en vrije dagen schieten erbij in). Dus is een gezamenlijk kerst- EN zomervakantie als gezin nu definitief van de baan. Flink balen maar 't is niet anders.
Plannen gewijzigd. Gelukkig komen  mijn ouders met de feestdagen. Voor ons is Bangkok en Thialand ook nog onbekend dus gaan we gezellig samen de toerist uithangen. Mats heeft daar niet zo'n behoefte aan en voor hem hebben we daarom een ticket Dubai geboekt. Hij gaat naar Cody en viert kerst en oud & nieuw bij en met zijn vrienden. Dat is natuurlijk voor een tiener ook veel leuker. OF feesten, naar Ski Dubai, surfen en op het strand hangen met je vriend(inn)en OF met je oma in een tuk tuk....'n erg moeilijke keuze  -_-
En zoals Rob's zo mooi schreef op zijn FB page:

Mijn dochter vloog op haar 16de alleen naar de USA. Mijn zoon vliegt met 15 jaar alleen naar Dubai. Ik vloog voor het eerst in mijn eentje op mijn 30ste. Tijden veranderen.

Me dunkt, onze kids zijn bevoorrecht.

Ook heb ik van de week het geld voor  Global Citizens Week (aka Week without Walls) voor zoonlief betaald. Dit jaar blijft hij nog 'gewoon' IN  COUNTRY gaat hij o.a. mountainbiken en kajakken in westen van Thailand. Tja, is weer eens wat anders dan op de fiets naar de Ginkelse hei.

Verder kon ik nog meer de portemonee trekken want we gaan op 2 december met een groep Nederlanders Sinterklaas-dobbelen (?) en moeten er dus mooie, leuke, grappige of heel foute kadootjes gekocht worden. Samen met Felicia (baasje van Binkel en Bonus) ben ik naar een van de vele shoppingmalls in downtown Bangkok gereden (wat een luxe; vriendinnen met een prive chaffeur!) om eens flink te gaan schoppen. Daar ook nog heerlijk gelucht en wederom vinden Dr. Frank of Sonja B. geen klant in mij -_-


Mango sticky rice & yakisoba with chiken.

Eenmaal weer thuis bleek dat onze XL Hoover koel-/vriescombinatie de geest gegeven had. Natuurlijk zat deze net aardig vol met eten :-( Rob kon zo gauw niet het probleem ontdekken en ook het servicenummer dan wel internet bood geen oplossing. Afijn, om een lang verhaal kort te maken hebben we dezelfde avond maar een nieuwe koelkast gehaald. Er was niet veel keus, veel warenhuizen staan nog onder water of hebben waterschade geleden, en dus hebben we een modelletje gehaald die nog in de winkel op voorraad was. Hij is vanmorgen afgeleverd en over een uurtje kan ik hem dan aanzetten en gebruiken (vanavond wordt het kliekjes eten van hetgeen inmiddels ontdooid is).

En blijven we nog even in het rijtje van hebben wij dat weer...... het is blijkbaar zo dat, al bezitten we een Thai residentie visa voor 1 jaar (non-immigrant visa) toch moeten we ons elke 3 maanden melden bij immigratie. Die oproep kwam van de week binnen. Locale regeltjes he. Rob heeft hier geen last van want hij reist zo veel dat iedere keer dat langs de douane komt zijn visastempel automatisch vernieuwd wordt. Maar Michou, Mats en ik moeten daarvoor naar het immigratie kantoor toe. Persoonlijk gaan, maar je kan ook een gemachtigde sturen. Zolang het ingevulde en ondertekende 'long stay' formulier met origineel paspoort maar meegebracht worden. Tja, nu mogen jullie raden waar Michou's paspoort zich op dit moment bevindt. Bingo....in haar appartementje.... waar de boel nu ondergelopen is. Area is alleen te bereiken via legertruck. Dus dit weekend maar uitdokteren hoe we evt. per trein, bootje en legertruck bij haar kamer kunnen komen. Gelukkig woont ze op de 7e verdieping dus haar spullen zijn droog. Tja toen ze in oktober even een paar dagen thuis kwam hadden we nooit gedacht dat waar zij woont ook alles zou onderlopen en dat de universiteit zo lang dicht zou gaan. Anders hadden we uiteraard veel meer kleding en belangrijke papieren meegenomen. Off topic; ik ben benieuwd hoe haar koelkast er nu trouwens uitziet euh ruikt?

Ook vandaag maar eens bellen met immigration wat de uitzonderingen zijn en anders hoe hoog de boete is bij je niet melden (of althans niet kunnen tonen van een paspoort)....

Never a dull moment hier in huize Kemper.


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gedoe iedere 3 maanden met die immigration. En pech dat al je vakantieplannen erbij inschieten. Maar Margreet en Eef komen gezellig, leuk voor jullie. Ik ga kerst naar P & P. Bijna de hele kerstclub komt dus dat wordt wel leuk. En blijf bloggen want ik zit niet op facebook. Nanny

Anoniem zei

Altijd leuk om te lezen dat jullie ook een rijtje "hebben wij dat weer" hebben.

Ik dacht dat Amerikaanse immigratie knudde was maar Thailand kan er dus ook wat van.

Hier schuift de vacantie ook op door de flood maar dan hebben we het over een paar dagen op 13 weken vacatie. Ik heb dus NIKS te klagen. kan me voorstellen dat jullie balen met een hoofdletter B..

gr petra

Anoniem zei

Wat een pech he allemaal,maar toch lees ik ook leuke dingenMats veel plezier in Dubai hoor.Dat jullie vacantie,s er bij inschieten is ....Toch maak er wat van he.Leuk dat daar ook iets aan sinterklaas gedaan wordt.Liefs Roos

Anoniem zei

Wat een gedoe weer met die immigratiedienst.En dat wordt denk ik inderdaad soppen straks in Michou's appartement. Never a dull moment. Ik geef een brunch 2e Kerstdag. We zijn ons nu over de vakanties in 2012 aan het buigen.
Wordt weer een vol jaar.
Is het water al aan het zakken?
Plien.

Natascha en Pepijn zei

FB is een leuke manier om met elkaar in contact te blijven, maar heeft geen diepgang. Daar is een weblog toch veel beter voor. Op FB kun je in die paar regels niets uitleggen. Bovendien, als je een paar dagen niet op Facebook zit, mis je misschien net dat ene berichtje wat iemand post en dan al helemaal naar beneden in de lijst geschoven is, terwijl een blog veel permanenter is. Wij hebben recent weer een aantal oud-collega's op FB aan mijn contactenlijst kunnen toevoegen die 5 jaar lang niet onze log hebben gelezen, maar met terugwerkende kracht nog wel alles kunnen lezen. Het is niet doenlijk om iemand z'n posts op FB van de laatste 5 jaar te gaan zitten teruglezen.

Nicky zei

Het is wel een tijd om nooit te vergeten! Ach, later lach je erom (hoop ik)

Anoniem zei

/Ja Sal, een leven vol spanning en avontuur wilde je toch? En dat kan je niet sturen he.....Wel je verveelt je in ieder geval niet in Nonthaburi. Ben benieuwd of het jullie lukt dit komende weekende om Michou haar pasooort te bemachtingen. Als ik het zo lees allemaal zal het nog wel eventjes duren voordat Michou weer op haar universiteit terecht kan. En Mats boft toch maar met zulke ouders dat hij weg mag in December naar Dubai toe.
Groet van Margreet

Petra zei

Vervelend gedoe met Michou's paspoort. En dat reizen van kinderen, ja, herkenbaar, maar ik vloog op mijn vierde (in 1965) voor het eerst. Wel erg leuk voor Mats en dat jullie hem dat gunnen.

Margreet zei

tja, wat een gedoe soms he, met die paspoorten. Ik moet binnenkort verlengen en moet daarvoor 2 uur vliegen (Houston of SF), idioot toch? Wordt een lekkere dure geschiedenis.
Fijn dat Mats naar vrienden gaat, hier wordt ook veel gevlogen, tja, onze kinderen zijn inderdaad bevoorrecht.
Ik heb ook FB maar doe er niet veel mee. Ik houd de blog vnl bij voor mijn ouders en andere familie en goede vrienden en dan is een blog toch prettiger.
Balen van het verschuiven van de vakanties.
Succes met het paspoortengedoe!

Marie zei

whoa, denk je dat je alles gehad hebt met dat water, heb je weer gedoe met de bureaukratie! Heel veel succes ermee hoor! En lekker blijven bloggen meske, dan kan ik je ook blijven volgen (hoewel ik wel op FB ben hoor) groet uit een mistig Zug!

Sil zei

Hoi,

Ik lees sinds kort je blog. Wat een geweldig leven leiden jullie! Wij dromen daarvan :-)
Omdat we vaker in Azie geweest zijn, is het extra leuk je verhalen te lezen.
Zou graag je FB pagina kennen. De mijne kun je vinden als je zoekt op 'Silvia Feringa'.
Graag tot ziens! :-)
Silvia (zwaait naar Petra: die ken ik ook! :-)) )