31 december 2012

Laatste post van het jaar

31 december alweer. We sluiten een mooi jaar af en kijken vol enthousiasme uit naar het nieuwe jaar.

Op de valreep genoten we van een korte vakantie in 'eigen' land. Per auto reden we de ca. 900 km naar Krabi. Een mooie rit en goede gelegenheid om wat meer van het land te zien. Rob vliegt al genoeg en we houden van autorijden. Aangezien we vakantie hadden en geen haast hadden we eerst een overnachting in geboekt in het Baan Arcadia Resort &spa in Bang Saphan. Een prima tussenstop halverwege de reis. Helaas hadden we niet zulk mooi weer en trok een fiks onweer met heftige regenbuien over. Maar tussen de buien door trokken Rob en ik er op de (gratis) fietsen van het hotel erop uit en bezochten we oa de plaatselijke tempel. Het was nog een aardige klim naar boven. Zowel per fiets de berg op als bij de tempel met al haar traptreden.

Daarna reden we via een mooie route naar Krabi, het slechte weer achter ons latend, alwaar we 2 kamers hadden geboekt in het Srisuksant Resort. een prima hotel, recht tegenover het Noppharattara strand en op loopafstand van het drukkere Ao Nang strand. Hier hebben we ons 4 dagen prima vermaakt.
Zo zijn we gaan kajakken tussen de mangroves (een aanrader!!), met spectaculaire views en adembenemende natuur, zagen we nog aapjes, zijn Michou en Rob gaan duiken bij de Phi Phi eilandjes (bekend oa van de film the Beach van Leonardo DiCaprio), gingen Mats en ik shoppen en naar Ao Nang strand, deden we een massage en mani/pedi (ik dan) en zijn we met z'n allen aktief geweest in de boomtoppen.
Bij TreeTop Adventure Park lieten we ons afdalen langs ziplines maar klauterden we ook over allerlei obstakels. Een super uitdaging en een 'Must Do', zeker met tieners.
Enige minpuntje die dag was dat Michou vlak voordat we begonnen aan dit avontuur struikelde en o.a. haar knie bezeerde aan een uitstekende steen. Als een echte bikkel begon ze aan het klimmen maar aan het eind van een van de 4 parcoursen werd haar knie wel erg dik en bleef de wond maar bloeden. Ook kreeg ze zoveel pijn dat ik haar knie toch even liet onderzoeken in het plaatselijke ziekenhuis. Weer een ervaring, niemand sprak Engels en het wachtten duurde wel erg lang. Maar de uiteindelijke 'schade' viel mee. De rontgen foto vertoonde geen breuken. Wel een spier uitgerekt, knie flink gekwetst en na het klimmen dus ook overbelast. Wondjes werden schoongemaakt en een week die knie ontzien en een batterij aan medicijnen later waren we klaar. Gelukkig was dit onze laatste dag in Krabi dus relaxen op bed (lang leven roomservice)en goede nachtrust zorgde ervoor dat Michou de volgende dag alweer met minder pijn in de auto zat.

Ook op de terugweg hadden we een hotelletje geboekt in Chumphon om de km te verdelen en op zaterdag laat in de middag waren we weer thuis. Precies op tijd want aan de drukte op de weg te zien gingen de meesten mensen de nieuwjaarsweek weg en hadden wij het relatief rustig gehad met kerst.

Wat ons betreft is Krabi zeker een aanrader en we zullen dan ook zeker nog een keer terug gaan.

Ik wens iedereen een heel gezellig en vooral veilige jaarswisseling en een heel goed en gezond 2013!
De oliebollen staan hier al klaar.

Tot in het nieuwe jaar!

Anoniem zei

Wat geweldig allemaal om te zien op deze foto's, wat jullie zoal hebben meegemaakt tijdens deze vakantie. Ziet er inderdaad gaaf uit en een "echte" aanrader.....
Jammer van Michou haar knie, wist er niets van, maar gelukkig is het achteraf meegevallen. Ja een ongeluk zit in een klein hoekje. Hoop dat het nu beter met haar gaat en dat ze geen pijn meer heeft. Maar hoop dat jullie ondanks deze -kleine- tegenslag toch hebben genoten van deze tussendoor vakantie.
Groet en kus van Margreet

Kristel Holsbeek zei

Klinkt allemaal heel leuk behalve dat van die knie!!
Gelukkig nieuwjaar!!!

Nicky zei

Wat een heerlijke afsluiting van het jaar! Hopelijk is het knietje weer in orde is.

Veel geluk en gezondheid toegewenst in 2013!

Petra zei

Wat is het daar prachtig! Een heel fijn 2013 gewenst!

Sisely.nl zei

Zo te zien hebben jullie een fijn vakantie gehad, ondanks michou haar knie...hoe is het nu met haar knie?Voor jullie een gelukkig nieuwjaar

Marie zei

Happy New Year voor jou en je gezinnetje! Wat heerlijk, nog effe lekker op vakantie, zalig! Ik wens jullie allen een goeie start in 2013! Lieve groet uit Zug!

Margreet zei

wat ziet het er daar prachtig uit! Jammer van die knie,maar verder hebben jullie dus genoten.