31 augustus 2013

Boek 2

He, he daar is tie dan! Duurde eventjes maar dan heb je ook watJ

Nadat boek 1, 'Over the border Brasil', in eerste instantie toch nog wel wat foutjes* bevatte (ook als gevolg van de migratie van de toenmalige blogprovider Weblog.nl naar host Blogger.com, waardoor ik verhalen en foto's miste en de layout geheel veranderd was) wilde ik ditmaal dus eerst een proefexemplaar ontvangen alvorens definitief tot publicatie over te gaan.

Ook al blog ik inmiddels tot volle tevredenheid bij Blogspot.com, en gaat het exporteren van de blogjes hier veel gemakkelijker, een boek daadwerkelijk 'in hand' hebben leest nu eenmaal prettiger dan de teksten en layout corrigeren via een Word en PDF file op de computer. Daar las ik blijkbaar steeds over de (spel)fouten heen.
Maar na het bestellen van een proefexemplaar bleef het stil. Mijn betaling kwam wel binnen maar de online uitgever vergat het boek ook daadwerkelijk te printen en te versturen. En ik maar wachten. Ik had het juist zo gepland dat de bezorging van het boek samenviel met mijn bezoek aan Nederland. Niet dus. En zo duurde het een tijdje voordat het boek op ons Ned. correspondentieadres afgeleverd werd en daarna werd doorgestuurd naar Thailand. En eenmaal hier gearriveerd had ik inmiddels zo'n last van mijn rug dat ik geen energie had om de proefversie te lezen en uren achter de computer te zitten voor het aanbrengen van wijzigingen.

Maar, long story short, gisteren drukte ik dan eindelijk op de 'send button' en werd deel 2 van de 'Over the border' series gepubliceerd.


Dus als je (weer) benieuwd bent naar onze avonturen uit Dubai zie deze link van mijnbestseller.nl.

Nu nog een klein jaartje doorbloggen over onze avonturen hier in Bangkok en dan kan deel 3 'Over the border Bangkok' gepubliceerd worden.


NB: Ik heb deze keer ook voor E-readers een digitale versie gemaakt maar hoe daar de layout er definitief van uitzien blijft voor mij nog wat gissen. Ikzelf heb een Kindle e-reader en die werkt niet met een e-pub bestand. Het online bestandje wat ik zo vluchtig in kon zien las prima op wat kleine 'layout' details na. Maar in het pdf-bestand kon ik niets meer wijzigen. Deed ik dat wel dan had het ook weer gevolgen voor het papieren boek. Ik zal mij me hier nog wat verder in gaan verdiepen en zodra de e-reader versie klaar is dit z.s.m. melden.

* zijn inmiddels aangepast

8 opmerkingen:

Wim zei

Nou, ik wilde dit deel dus meteen bestellen, maar helaas...de link werkt niet ( net als de vorige keer...) Misschien dat je er even naar kan laten kijken ? Dan kan ik het 2e deel van je avonturen bestellen....Heb genoten van het eerste deel Brasil, en hoewel ik Dubai deels gevolgd heb vind ik het leuk om jullie avonturen nu weer eens achter elkaar te lezen. Ga door met bloggen, het blijft boeiend...en sterkte met je pijnen kan heel erg vervelend zijn

Sally zei

Hoi Wim, bedankt voor je vlotte reactie.
Bij mij werkt de link wel maar wellicht komt dat omdat ik automatisch op de site ingelogd ben.
Hieronder nogmaals het adres:
http://www.mijnbestseller.nl/magento/over-the-border-dubai2.html

En anders graag naar: www.mijnbestseller.nl gaan, dan naar 'shop', daar 'waargebeurd' aanklikken en dan op 'over the border' zoeken en 2e boek Dubai kiezen.

Ik hoop dat het zo lukt. Succes en alvast bedankt voor het enthousiasme.

Anoniem zei

Leuk hoor, je bent bijna een bekende schrijfster....Maar Wim heeft gelijk, als je alles achter elkaar leest, kom je meer in het verhaal. Leuk zo jullie huiselijke avonturen te volgen en mee te mogen maken, en ook een beetje in het "echt"....heel af en toe dan...
Margreet

Wim zei

Nou, het is nu wel gelukt om te bestellen, dus als het goed is over 4 dagen in de bus...Dat worden weer gezellige leesuurtjes. Nu ik het log al enige jaren volg is het leuk dit in boekvorm te hebben. Dus...als Bangkok uit gaat komen zal ik die ook zeker bestellen. Dank je wel voor je uitleg hoe het wel aan te kunnen schaffen, maar het linkje werkte nu wel goed....

Nicky zei

Gefeliciteerd met je nieuwe boek! Ik vind het behalve heel leuk ook een fijn idee dat ik alles zwart op wit in de kast heb staan.

Margreet zei

O wat leuk, dat wil ik ook wel. Hoe ben je te werk gegaan dan? Kan het online?

Sally zei

@Margreet,
ja boek online gemaakt. Via www.mijnbestseller.nl maar dat is Nederland en versturen niet naar buitenland. Maar Blurb.com, blogbooker.com en blog2print.com doen het ook. En wellicht zijn er nog meer online publicers. Allemaal erg duidelijk en overzichtelijk en werkwijze/stappen wijzen zichzelf.
Succes.

Sanne zei

Kom ik toch tijdens het neuzen op je blog ineens deze post tegen... Had ik helemaal gemist! Dus zojuist de avonturen in Dubai besteld, om naast Brazil te zetten in de boekenkast ;)