30 april 2014

Partytime!

Er is er een jarig hoera, hoera en dat kun je wel zien dat ben ...ik!
Vandaag voor het eerst in 46 jaar hangen er geen vlaggen voor mij uit of is het hele land oranje gekleurd. Ook is niemand vrij, want Koninginnedag bestaat meer. Vanaf nu is 30 april weer een 'normale' datum. Niettemin is het feest in huize Kemper en werd ik vanmorgen door manlief verrast met een ontbijtje op bed. Ook kreeg ik een mooie Pandora bedel armband van hem. Hij had mijn hints begrepen als ik het na het lezen van Petra's blog weer eens over een van haar leuke aangeschafte bedeltjes had. Van Michou kreeg ik een mooie kaart met een kadobon voor een hot stone massage en Mats heeft vanavond een verrassing voor mij als we gaan uit eten.
Mijn email en facebook staan vol met felicitaties en ook lagen er wat kaartjes in de brievenbus. Leuk allemaal. Dinkel had ook een aardigheidje voor mij, die at Michou's gebakje van het aanrecht terwijl ik even niet oplette ;-)

Verder hebben we (ik) het druk gehad de afgelopen weken. Maar alles voor de verhuizing is nu geregeld. Op dit moment is Mats vrij en aan het leren voor zijn IB examens die volgende week van start gaan. Maar hij had twee weken geleden nog een korte vakantie i.v.m. Songkran, het Thaise nieuwjaar. Zoonlief ging toen met zijn vriendin en een paar vriendinnen van haar naar het eilandje Koh Samet. Even relaxen voordat het harde werken en de stress begint.
En omdat een aantal ouders van die vriendinnen het niet echt verstandig vonden om een paar tiener meiden alleen op vakantie te laten gaan zonder supervisie offerde ik mij op om dan maar ook een hotelletje op het eilandje te boeken. Niet dat ik nou ging babysitten maar dan was er in elk geval een 'adult' in de buurt voor het geval dat. Michou had net haar finals achter de rug en was ook toe aan wat ontspanning dus die besloot om mij gezelschap te houden. Tja, our life sucks haha. Terwijl Mats en de meiden in een gehuurd busje richting het eilandje gingen, volgden wij wat later in onze auto (nadat eerst Dinkel was opgehaald door de driver van het dierenpension). De katten konden wel een paar dagen alleen blijven; al hield een kennis ze in de gaten.




We hebben dan ook heerlijk onze accu opgeladen in de zon. Zoonlief heb ik alleen gezien als hij geld nodig had (lees: iedere dag dus) en verder was het relaxen en bijtanken. 'n foot massage hier, een hair-treatment daar (invlechten) en vooral veel en lekker gegeten. Terwijl manlief onze boot met zijn vrienden de Adriatische zee overzeilde lagen Michou en ik onder een parasol te genieten van een cocktail met uitzicht op de Gulf van Thailand. Verschil moet er wezen haha.

Over onze boot gesproken, deze ligt inmiddels veilig in haar nieuwe thuishaven Medenblik. De mannen hebben haar keurig naar de plaats van bestemming gevaren. Een heel avontuur, alle weer-types hebben ze meegemaakt, van geen wind tot te veel wind, en ondanks de Bora Bora in Kroatie kwamen ze op tijd in Koper, Slovenie aan en kon de boot daar op transport. Alles verliep volgens schema en planning. Zo mag ik het graag zien.

Daarna was Rob nog een weekje in Nederland om de vorderingen in ons apartementje te aanschouwen en om zelf wat verder te klussen. De nieuwe boiler hangt en het laminaat is gelegd. Ook heeft neef Dennis de badkamer betegeld (of is het getegeld?). Heerlijk al die handige familieleden en vrienden.



Michou had nog vrij en ging met Filipijnse vriendin Tessie, die voor een paar dagen even terug in Thailand was, nog een lang weekend naar Pattaya  en vanwaar de dames een duiktrip planden. Ze bleken trouwens in een zeer fout hotel te zitten (in de Thaise equivalent van de roze buurt /ladyboy area) met jaccuzi en een erg groot bed met daarboven euh, erotische art aan de muur. De dames hadden de grootste lol.  Tja dat stond toch echt niet op de bookingssite vermeldt.

Binnenkort vertrekt manlief weer naar Europa en gaat hij weer langs ons huis. Het einde (qua verbouwing) komt in zicht. Nog 3 weken en dan wordt et ingepakt en komt de container. Het gaat nu opschieten allemaal. Nog even en dan wonen we echt in ons paleisje.


9 opmerkingen:

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd vandaag met je verjaardag. Je hebt het druk gehad (en nog) met van alles, grote bewondering voor je dat je alles zo doet...!!!
Zie net een foto van je face.boom, dat jullie gezellig met elkaar gaan eten voor je verjaardag. Geweldig....koester dit moment, want zo vaak zijn jullie alle vier niet bij elkaar. Kus van Margreet....

Margreet zei

Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
Heerlijk zo'n minivakantietje, ben van plan dat ook vaker te doen in de toekomst! Het ziet er allemaal zonnig uit. En nu de laatste loodjes dus...sterkte!

Petra zei

Nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk dat ik inspiratie was voor het cadeautje, ik ben benieuwd welke bedels je eraan gaat hangen :)

Sisely.nl zei

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, aftellen nu heb weer genoten van je blog.Ikzelf heb ook weer blogje

Nicky zei

Alsnog gefeliciteerd met verjaardag! Lijkt me raar om ineens geen vlaggen te hebben op je verjaardag. En wat een opoffering, zeg! Om die kids in de gaten te houden. Wat een leven inderdaad! En drie weken nog maar voor de verhuizing. Wat gaat dat snel. Je blijft toch wel bloggen, he? Ik ben zo benieuwd hoe je het vindt om weer in Nederland te wonen.

Anoniem zei

We zullen jullie wel tegenkomen op het IJsselmeer, wij liggen in Kampen en varen daar vaak.
Hoe heet jullie boot?
Gr Elly

Tony en Sandra Moes zei

Wat gaat het ineens allemaal snel bij jullie, zeg. Bijna weer terug in eigen land. Ben benieuwd hoe je het vindt om weer terug te zijn. Heerlijk nog ff van de mooie eilanden en stranden genieten is ook niet verkeerd. Veel sterkte en plezier met de laatste loodjes.

Sanne zei

Wat gaat het hard nu zeg! Nog maar drie weken tot de container komt... Laatste weken kamperen in huis of gaan jullie nog in een hotel?
Eitherway: geniet nog even van Thailand!
XX

Sally zei

@Sanne; we gaan kamperen in huis. De dieren kunnen/mogen niet in een hotel dus danis dit de makkelijkse oplossing. Een paar grote items blijven staan dus we redden ons wel (euh ik dan; want kids zijn toch niet vaak thuis/Mats heeft nog een senior trip en manlief reist ook veel deze komende weken)