25 februari 2019

Gek begin van het weekend

Afgelopen vrijdagmiddag 2 uur en ik zat net met een kopje koffie op de bank. Ik had er al een hele dagtaak op zitten (was naar het ziekenhuis gelopen om mijn röntgen foto's op te halen, had al boodschappen voor het weekend gedaan, de hond was al voor een tweede keer uitgelaten, de bedden waren afgehaald en verschoond en de wasmachine draaide volop) gaat opeens de voordeur open. Komt manlief onverwachts binnen lopen. Dinkel was zo verbaasd dat zij op de bank bleef liggen en hem niet eens uitgebreid gedag zei. Bleek dat Rob de hele ochtend al last had van bloedneuzen en daarom maar verder thuis kwam werken. 
Maar voordat hij goed en wel binnen was begon zijn neus weer te bloeden en deze keer stopte het niet.
Zul je net zien, hij was juist de dag ervoor voor eindcontrole bij de KNO arts langs geweest en zij vond z'n neus er prima uitzien. Van binnen dan hé, die grote gok heeft hij nog ;-).
Afijn, ik z'n arts gebeld, zij bleek dienst te hebben op een locatie aan de andere kant van de stad, waarop zij mij vroeg om een filmpje te maken van zijn bloedende neus. Via WhatsApp dat videootje doorgestuurd zodat zij de situatie kon beoordelen. Vervolgens kreeg ik een medicijn door wat het bloeden zou moeten stelpen. Ik naar de apotheek gesjeesd maar eenmaal weer thuis bleek dat de arts Rob inmiddels geadviseerd had om naar de EHBO te gaan. Het bleek toch ernstiger dan gedacht. En zo zaten wij op vrijdagmiddag weer in het ziekenhuis. Alsof ik er niet genoeg ben geweest de afgelopen dagen. Afijn, een lang verhaal kort, de arts cancelde haar andere afspraken en kwam ook naar het ziekenhuis. Manlief ging 's avonds voor de tweede keer onder het mes. Er bleek een ader gescheurd die onder narcose ingekort en weer aan elkaar geplakt is. Zaterdag eind van de ochtend mocht ik mijn vent weer mee naar huis nemen. Nu moet hij weer een maand rustig aan doen en zich fysiek niet te zwaar inspannen. Gelukkig mag hij wel vliegen volgend weekend. Pfffff, 'n hele opluchting.

Dus de rest van het weekend hebben wij weinig ondernomen. Ik heb nog wat verder lopen poetsen in huis en samen hebben wij met de hond gewandeld. Onderweg kwamen wij in een bloco de carnival terecht. Heerlijk dat sfeertje.



Nog een week en dan barst het feestgeweld hier los. Wij zitten dan in Santiago, Chili. Ook heel leuk maar wel jammer dat wij daardoor carnaval missen. Dus leuk om vooraf toch alvast wat van die gezelligheid mee te krijgen.

Volgend blog zal waarschijnlijk uit Chili komen. Fijne week allemaal.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh ! Laat je man voorzichtig zijn ! Een neus is een gecompliceerd orgaan !
Vooral de periode net na de operatie is enorm belangrijk.
Doet je man nasal washes/rinses ?
Budoneside in de rinse zou de formatie van nieuwe poliepen helpen voorkomen (zg. off-label use).

Veel plezier in Santiago, Chili !

Wim zei

Oei, neusbloedingen..gelukkig onder narcose en netjes verholpen. Heb daar ook tientallen jaren geleden last van gehad, maar toen was de oplossing heel anders en naar mijn mening barbaars, de KNO arts zette dan zo een soort spreider op je neus en ging vervolgens met een soort soldeerbout naar binnen en brandde de boel dicht..en zonder verdoving ook nog en een zuster die je goed vast hield.Dat enkele malen gehad, maar het bloeden was wel over. Ruik nu nog de vieze schroeilucht en voel die pijn, brrr, nachtmerries heb ik er van gehad. Maar gelukkig gaat het niet meer zo middeleeuws tegenwoordig. Nu dus maar genieten van Chili, en het carnaval, ach daar krijg je ook vast wel wat van mee. Sterkte met Rob en veel plezier in Chili

Nicky zei

Haha! Die Dinkel! Geweldig! Fijn voor Rob dat het euvel verholpen is. Lijkt me geen pretje om steeds een bloedneus te hebben. Veel plezier in Chili!

Wim zei

Alles goed daar? Zo stil ineens op het blog, hopelijk gewoon geen tijd maar wel wat ongerust. Zo lang was het nooit stil ...