22 april 2019

Vliegen

En wij zijn (al)weer thuis. De tijd vliegt gewoon. Maar wat hebben we (lees vooral ik, want Rob moest natuurlijk ook nog werken) het naar onze zin gehad. Eerst ruim 2 weken Japan en daarna nog een paar dagen in Nederland. Wat een bevoorrecht leven heb ik toch. En dat ik de mogelijkheid heb om manlief te vergezellen op zijn zakenreisjes. Al zijn al die extra vakanties wel een aardige aanslag op onze spaarrekening ;-)

Zoals altijd was er weer veel te weinig tijd om iedereen te bezoeken, en door de tijdsverschillen (enorme jetlag) was het ook nog eens mega vermoeiend, maar natuurlijk was het dit ongemak allemaal waard. Als een echt Japannertje heb ik belachelijk veel foto's gemaakt en om daar doorheen te gaan heb ik nog een behoorlijke kluif werk. Kijken welke foto's ik wil bewaren, welke er weg kunnen en welke nog wat bewerkt kunnen worden. Inmiddels ben ik de trotse bezitter van een mooie nieuwe laptop, en nu ik deze de afgelopen week helemaal geïnstalleerd heb en alle bestanden overgezet zijn ga ik volgende week beginnen aan de reisverslagen, foto's en blogjes.

Maar allereerst: vrolijk Pasen. De nieuwe buren kwamen ons een schoteltje zoetigheid brengen voor Pasen. Zij hadden een familiefeestje en hadden gevraagd of ze onze extra parkeerplaatsen mochten gebruiken zodat het bezoek hun auto's kwijt konden. En dus kregen wij een bedankje...


Hier kennen ze trouwens alleen eerste Paasdag dus morgen mag Rob gewoon weer werken. Wij hadden wel een lang weekend want Goede Vrijdag was wel een vrije dag. Deze dagen hebben wij vooral wandelend en sportend doorgebracht. Het sporten was wel nodig na de afgelopen weken waarin wij ons tegoed gedaan hebben aan al dat lekkere eten en het lopen was vooral voor Dinkel die nog boordevol energie zat van haar hondenvakantie. Het is momenteel heerlijk herfstweer, zo'n 22-25 graden, helder blauwe lucht en volop zon. En door de feestdagen ook relatief rustig op straat. Het is dan ook zalig om nu buiten te verblijven. Niet met zo'n stuiterbal overigens, die is alleen op zoek naar andere honden om mee te spelen en loopt te mokken als ze weer thuis is. Ook zij heeft een geweldige vakantie gehad getuige de dagelijks doorgestuurde foto's. Dan is het idd maar saai in ons appartementje.


Toen ze afgelopen dinsdag weer teruggebracht werd kwam ze helemaal gepimpt en vol bling thuis. De dames van de 'banho e tosa' hadden haar eens flink euh, vertroeteld. Ik geloof niet dat ze in eerste instantie doorhad dat ze er zo belachelijk uitzag, maar eenmaal binnen was de glitter er in no-time af.


Gelukkig kwam ze nog wel enthousiast naar mij toe en wilde ze gelijk spelen met haar nieuwe piep-eend. Toch zal ze blij zijn als ze over ca.7 weken weer opnieuw naar het hondenhotel mag.

Over het bezoek aan Nederland kan ik kort zijn, dat was veels te kort. Maar zooo fijn om weer de katten en m'n kinderen uitgebreid te kunnen knuffelen (Mats was ook overgekomen uit Aberdeen). Ook heerlijk om m'n ouders, schoonouders, zussen, neef en buren weer te zien. Ook ging ik nog ontbijten met oud collegaatje Anita bij de Haagse Beek en liep ik ff binnen bij mijn oude werkgever. Rob had vrijdagavond nog een mini reünie met wat oude klasgenoten en uiteraard  moest er nog flink geshopt worden o.a. voor kaas en een nieuwe laptop.
Mijn moeder was ook nog jarig in die week en dat hebben wij dan ook met haar hele gezin goed gevierd. Wij zijn o.a. bij de Thai om de hoek van ons (oude) huis gaan eten. Heerlijke gerechten, en super gezellig. Een aanrader.
En nu mijn ouders al hun (klein)kinderen weer ouderwets om zich heen hadden moesten er natuurlijk  nieuwe foto's gemaakt worden.  Voila, mijn ouders met hun nageslacht:

met de kleinkinderen

de hele familie

de jarige job met haar dochters

En toen was het alweer tijd om terug te vliegen naar  Brazilië. Weer 11 uur in het vliegtuig en 5 uur terug in de tijd. Op de heenweg vlogen wij trouwens direct door via Amsterdam naar Osaka en waren wij ruim 26 uur onderweg (met overstap en boardingtime). Bovendien is het 12 uur later in Japan dus ik was echt geradbraakt. Ik heb het nu wel even gehad met reizen en de jetlags. Wat een luxe probleem haha. In elk geval hebben wij nu 7 weken om ff bij te tanken voordat wij voor onze  jaarlijkse 'grote' vakantie weer naar Nederland (& Europa) vliegen.  En ook die vakantie staat weer helemaal volgepland met afspraken en leuke uitjes. Gelukkig heeft Rob dan ook echt 3 weken vrij en de tijd om van alles te genieten. Ik blijf zelfs wat langer. Michou en ik gaan dan o.a. naar Schotland voor een bezoek aan zoon-/broerlief. Op deze wijze ontvlucht ik ook mooi de winter hier in Sao Paulo :-).

Fijne dagen allemaal en geniet vooral van het mooie Nederlandse weer.

(klik op foto voor vergroting)

3 opmerkingen:

Wim zei

Fijn om te lezen dat je het weer werelds goed gehad hebt. Leuk verhaal weer waaruit blijkt dat je volop genoten hebt en dat de familie echt nummer 1 in je bestaan is. Fijn dat jullie weer eens allemaal samen waren. En Dinkel heeft dus ook genoten, grappig dat honden zo ook hun eigen voorkeuren hebben, af en toe net kinderen :-). Dank je wel voor het delen met ons van je belevenissen, en nu dus weer ff gewone leven en dat zonder jetleg ! Hier nog 2e paasdag maar bij jullie dus gewoon aan de slag. Holland heeft nu ook heerlijk weer, lijkt een beetje op jullie weer in Sao Paulo ! Succes met je nieuwe laptop en al je plannen daarmee, zal wel heel wat uurtjes in gaan zitten.

Nicky zei

Dat klinkt heerlijk allemaal. Met al dat gereis is het wel fijn dat jullie zo’n fijn plekje voor Dinkel hebben. Daar boefje jegens zorgen om te maken. Die familiefoto’s zijn prachtig. Wat een stralende gezichten!

Nicky zei

Leuk, joh! Auto correct én de zon op mijn scherm. Ik bedoel dat je je over Dinkel geen zorgen hoeft te maken. (En ahhhh... autocorrect maakte er Boefje van)