9 oktober 2019

Van alles wat blogje

Zo ik ben net weer terug van mijn rondje met Dinkel. Het is niet echt mooi weer, 'n grauwe en grijze dag vandaag, maar het is niet koud. 19 grd dus we lopen zonder jas. Dinkel vindt het allemaal prima, afgelopen zaterdag was het veels te warm voor haar (34 grd) en verbrandde ze zelfs haar poten op het hete asfalt. Wij snapten al niet waarom ze zo liep te huppelen, totdat het kwartje viel. Tssss, slechte baasjes zijn wij ook. Zondag was het 'gelukkig' alweer voldoende afgekoeld om in het park te wandelen. Er stonden nu grote beelden van tijgers, om aandacht te vragen voor dit, met uitsterven bedreigde dier. Dinkel vond het maar rare dingen en blafte flink..... wegwezen, jij grote rare poes.


Oktober alweer. Normaliter gaat in het derde weekend van deze maand de zomertijd in. Maar dit jaar heeft de Braziliaanse regering besloten dit niet te doen. Dus de klok wordt niet verzet. Hierdoor blijven we het grote tijdsverschil met Nederland behouden. Zeker als straks bij jullie de wintertijd ingaat.

Oktober is ook de maand waar (wereldwijd) aandacht gevraagd wordt voor borstkanker. Ook hier in Brazilie zie je overal Pink ribbons verschijnen. In reclame op tv en in tijdschriften, spelletjes op m'n telefoon, in de winkels en op de grote electronische reclameborden langs de kant van de weg. 't Lijkt wel of er dit jaar meer aandacht wordt gevraagd dan vorig jaar. Althans nu valt mijn oog er telkens op. Afijn, ook ik ging weer voor mijn jaarlijkse check up. De medische molen draait sowieso weer voor mij met de nodige medische onderzoeken die ik mag ondergaan.


Deze maand zijn ook altijd de general elections van de International Newcomers Club die dan gehouden worden tijdens de Monthly Meetup. Dit was trouwens de laatste keer dat ik Red Roses aan nieuwe leden heb uitgereikt en deze meetup organiseerde want ik heb mij niet voor volgend jaar beschikbaar gesteld. Ik heb te veel andere leuke dingen gaande en ben ook best vaak weg. Ik heb het nu een jaar gedaan en geef graag de fakkel ('t rozenstokje?) door aan een nieuw enthousiast persoon ;-)

Will you accept this rose ........ ;-)
Over weggaan gesproken, we hebben besloten onze vakantiebestemming met oud en nieuw te wijzigen. Daarover dit weekend leuk ge-videochat met zoonlief en zijn vriendin B. We hebben nu na de kerst in Nederland een camper gehuurd en reizen dan (via Praag) naar Slowakije. Daar vieren we oud en nieuw met Mats 'schoonfamilie' en trekken dan nog gezamenlijk een paar dagen de (winterse) Tatra bergen in. Daarna vliegen de lovebirds weer terug naar Aberdeen en rijden wij met Michou nog verder.  Dus vandaag al mijn zoon z'n tickets geboekt.

En kennen jullie Valencia nog, die ik begin van het jaar in Chile ontmoet heb? Ik kreeg van de week een appje van haar of ik dit weekend ook naar Barcelona ga als onze mannen daar volgende week een team meeting hebben? Nou nee, ik was al eens met Michou -tijdens een moeder-dochter uitje- naar Barelona geweest. Maar om een lang verhaal kort te maken heb ik gisteren alsnog besloten toch te gaan. Dus gauw opvang voor Dinkel geregeld en mijn tickets geboekt.
En dus vertrek ik a.s. zaterdag naar Barcelona. Woop Woop!

Zo gaat de maand wel snel voorbij. Wat trouwens nog meer snel gaat is een verbouwing bij 'mijn' supermarkt. Waren ze van de week bezig met het schoonmaken van de schappen (dacht ik) bleek dat het voorbereidngen waren voor een algehele restyling van de winkel. Binnen 1 nacht (er kan dus wel degelijk snel gewerkt worden in Brazilie!!) bleek de gehele indeling van de supermarkt veranderd te zijn. Ik wist niet wat ik zag de volgende dag. Ben er nog niet uit of ik deze nieuwe layout zoveel fijner vind. Eerlijk gezegd  vind ik sommiges schappen op een rare plaats neergezet en de looproute niet echt logisch (meer). Wellicht een kwestie van wennen. We zullen het zien.

Verder nog genoeg andere dingen gedaan de afgelopen week maar daarover meer in een volgend blogje.

2 opmerkingen:

Wim zei

Heerlijk hé, dat je zo maar kan beslissen om FF naar Barcelona te gaan. Je leeft maar één keer dus genieten. En Dinkel zeker naar zijn favo verblijf, die ook weer blij. Wist niet dat Brazilië geen zomertijd heeft dit jaar, nog niets van gehoord van de familie, dank je wel voor melden. En ook weer leuke einde jaars vakantie geboekt, alweer, geniet er van ! Echt ook heel leuk na al die jaren stilte weer regelmatig een blogje te lezen van jou, heb dat wel gemist. Dus blijf nog maar lekker lang de Expat uithangen !! :-).

Nicky zei

Wij hebben ook ooit een uitstapje naar Barcelona gedaan. Leuke stad, niet verkeerd voor een weekendje weg. En het wordt inderdaad zo langzamerhand tijd om Kerstplannen te gaan maken. Het klinkt leuk allemaal.