10 november 2019

Versieringen

Het is alweer november. Ik moest lachen om een stukje wat ik bij een FB vriendin las. Maar het gaat inderdaad snel. Nog maar een paar weken en dan zitten wij midden in de feestdagen. In Nederland hebben we eerst nog Sinterklaas maar hier in Brazilië zijn ze al weer volop bezig met Kerst. Overal poppen de versieringen op. En in de winkels tref je de eerste panettones al in de schappen. Ergens vind ik het nog best vroeg voor al deze gezelligheid maar het heeft ook wel weer wat ...die kerstsfeer.


Verder heb ik eigenlijk niet veel te melden. Het weekend na terugkomst uit Barcelona hadden wij een verjaardagsfeestje van Amerikaanse vrienden waarvan de echtgenoot 55 jaar werd. Gezellig avondje met diner-dansant. Heel het restaurant bleek te zijn afgehuurd en een goed bandje zorgde voor de nodigde live entertainment. We hebben dan ook ouderwets de hele avond staan swingen op de dansvloer. Oef, dat heb ik geweten de volgende dag(en).

De 2 weken erna moest Rob veel reizen, binnen Brazilië deze keer, en was ik alleen thuis. Met een steeds luiere hond. Mevrouw begint toch wel heel stram te worden en heeft niet heel veel zin meer in lange wandelingen. Nou was het die week ook wel heeel warm in Sao Paulo (35-38 grd) en ook ik had niet veel puf om ver te lopen. 't Leek Dubai wel met die hoge luchtvochtigheid. Overal vies heet. Ben blij dat we vorig jaar een mobile airco hebben gekocht. Daarmee was het in huis nog een beetje uit te houden. In de slaapkamer was het een ander geval. Daar stonden de plafondfan en een ventilator flink te blazen maar heel veel verkoeling gaven ze niet. Zeker niet toen mijn hondenvriendinnetje besloot naast mij te komen slapen ;-)

Afgelopen week vond de 'INC incoming-outgoing board lunch' plaats. Potluck-style, en ik had o.a. een lekkere (lees: simpele en fail proof) appetizer gemaakt. Samen met de culinaire hoogstandjes van de andere bestuursleden werd er een waar feestmaal op tafel gezet. Zalig en natuurlijk veelste veel. Er werden nog wat kadootjes uitgedeeld en na al dat lekkers heb ik die avond dan ook niet veel meer gegeten.
Ook had ik in die dagen nog een andere afspraak staan waardoor ik helaas de INC Christmas bazaar moest missen.

Inmiddels is mijn wederhelft weer thuis. Dit weekend is het qua temperatuur weer wat afgekoeld en vandaag is het ook wat bewolkt. Maar met 22-25 grd is het wel beter uit te houden.
Nog een klein weekje werken voor manlief (vrijdag is een nationale feestdag) en dan brengen wij Dinkel zelf weg naar haar pension. Drinken we daar gezellig een bak koffie en mogen we daarna onze koffers inpakken voor een weekje vakantie. Er wordt gevlogen naar Joao Pessoa en vandaar is het nog een half uurtje rijden naar onze pousada aan het strand. Hopelijk hebben wij weinig last van de olie. Want wat een stille ramp is dit.

2 opmerkingen:

Wim zei

Gewone rustige leven dus, maar wel met lekker weer. Beter dan die onophoudelijke regen en kou in NL. Geniet van je vrije weekend !

Nicky zei

Jeetje! Die olie! Ik hoop inderdaad dat jullie er niet te veel last van hebben.
Lijkt me erg raar om die temperaturen te hebben én Kerstsfeer. Maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend.