27 juni 2011

We zijn er

Just continue in Dutch as my other weblog is having problems.

Bangkok, Thailand...we zijn gearriveerd.

Vertrek uit Dubai verliep uiteindelijk voorspoedig (we waren tot op het laatste moment nog bezig met zaken af te sluiten, lees: geld terug te krijgen van borg en deposits) en ook de katten zijn zonder problemen in Thailand aangekomen. Ze mochten samen in een kennel reizen en na betaling van het totale gewicht bij vertrek en de het voldoen van fee's voor de afgegeven import permits/healthcertificates bij Animal Control en de import duty by customs in Thailand kwamen we netjes voorbij de douane. Welkom in het land van de lach.

Een collega van Rob wachtte ons op en samen gingen we richting ons nieuwe thuis. Kids, katten en ik namen een taxi en Rob reed mee met z'n collega en de rest vd koffers. Lachen, want ik liep natuurlijk naar de verkeerde kant vd taxi in en werd opeens geconfronteerd met het stuur bij het instappen. Oops foutje, aan de andere kant moet je wezen. Het werd trouwens niet de laatste keer dat ik daarin stonk.

Het huis is prima, precies zoals op de foto's en achteraf hadden Mats en ik deze woning ook al gezien tijdens onze previsit. Hier en daar moet er nog wat aangepast c.q. gerepareerd worden maar niets wat Rob zelf niet kan doen.

De relocation agent (echtpaar: hij Engelsman, zij een Thaise) helpen ons geweldig en zijn een enorme steun. Zij, Wan, neemt ons mee naar shoppings, geeft mijn katten te eten en regelen aanmeldingen en reparaties. Super service.

Verder zijn het drukke dagen geweest, veel indrukken opgedaan en 's avonds maalt het aardig in mijn hoofd. Zoveel te verwerken. Binnenkort zal ik wat foto's plaatsen. In elk geval hebben we o.a. het thai wake board Park al bezocht en weet Mats dus waar hij de weekenden kan doorbrengen. De afstanden zijn niet enorm maar het verkeer is een ramp (lees druk, dus nagenoeg langzaam rijdend en stilstaand verkeer) waardoor ergens komen veel, heel veel tijd kost. Ben bang dat dat ook gaat gelden voor Michou's evt. universiteit. Helaas het zij zo.

Inmiddels hebben we vernomen dat het schip vertraging heeft opgelopen en onze container zal op z'n minst een week later arriveren. Nu verblijven we nog in een hotel maar vanaf morgen gaan we kamperen in ons huis. (Net zoals in Brazilie. Daar zaten we haast 2 mnd in een kaal huis ivm stakingen). We hebben wat beddengoed te leen gekregen en wat servies goed en vandaag wat lakens en handdoeken gekocht. Daar zullen we ons vast mee redden. Ik wil graag bij de katten zijn en alvast de boel in huis eens goed gaan schoonmaken. We hebben al internet en begin volgende week komt ook de tv/kabel company om de schotel te plaatsen. Dus we hoeven ons niet te vervelen.

Het weer is goed, zo'n 35+ graden, wel bewolkt maar een verademing na het hete Dubai. Het eten is hier fantastisch, zoveel vers (en goedkoop) fruit, lekkere snacks, hapjes en geurende kruiden dat ik daar niet genoeg van kan krijgen.

Geen opmerkingen: