1 december 2011

bijna weekend

Morgen krijgen we de paspoorten weer terug. Ben blij dat het dan allemaal geregeld is en we voor 3 mnd weer klaar zijn. Ik sprak andere medelanders die hier al langer wonen en hoogstverbaasd waren dat wij ons moesten melden. Daar hadden ze nog nooit van gehoord (hoefden zij nooit te doen?) en kenden alleen de verhalen van mensen of maids die hier op een toeristenvisum zijn en die dan na die 3 mnd gauw een visa run doen. Even dagje over de grens. Maar wij hebben toch echt de juiste visa plus werkvergunning, geregeld mbv de Thaise werkgever hier, maar blijkbaar zijn de immigratie regels 'veranderd' en hebben wij nu als houder van een non immigrant B en -O visa (O voor ons als partner en kinderen zijnde) met multiple entry van 1 jaar een meldingsplicht na 90 dg. Officieel is het dat ze permission to stay for 90 days afgeven en dan weer verlenging volgt. Afijn, zo is er iedere keer weer wat anders. Het melden gaat vrij eenvoudig en kan je dus ook laten doen door een gemachtigde. En anders zal ik/wij gewoon wat meer reisjes moeten maken. Dan wordt de entry stamp automatisch vernieuwd ;-)

Inmiddels is het alweer bijna weekend, ik vergis me nog wel eens met de donderdag en vrijdag. 4 jaar 'ander weekend' in Dubai is niet gauw vergeten. Helaas, we moeten dus nog een dag. Morgenavond ook eerst nog de Sinterklaas-dobbel bij vrienden.
Rob vertrekt a.s. zaterdag voor 2 weken richting Europa, hij heeft meeting(s) en een training in Zweden. Het weekend tussenin gaat hij nog even gauw naar Nederland; er is een kleine familiereunie van de Kemper-kant en hij heeft een afspraak gemaakt met oude schoolkameraden.
Allemaal leuke dingen dus.

Gelukkig hoef ik me ook niet te vervelen want a.s. woensdagochtend komen mijn ouders hier aan. Gezellig. Ons eerste bezoek in Bangkok. En ze blijven 3 weken dus Rob zien ze gelukkig ook nog. En Michou, want haar universiteit begint pas de 13e. Tot dan is ze ook nog gezellig thuis.

Nu we met kerst weer eens echt thuis zijn zal ik maar eens de kerstversieringen tevoorschijn halen. Kijken wat nog werkt en goed is. Bovendien moet ik op zoek naar een nieuwe kerstboom. Ons oude kunstgeval, een van de allereerste (20 jr geleden gekocht!), zag er inmiddels zo troosteloos uit dat ik hem bij de laatste verhuizing euh, misplaats heb. Dat ding heeft na al die jaren echt wel z'n geld opgebracht en ik was hem gewoon zat. Naalden vielen uit etc. En tegenwoordig heb je veel mooiere exemplaren. Want ik geloof niet dat je hier een echte denneboom kan kopen -_- Maw tijd om te gaan shoppen. Hopelijk laat Dinkel dat ding dan wel heel.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, nou dat is afwachten met Dinkel he, begrijp dat hij nog wel eens het eea. onder handen neemt....Rob een goede vlucht toegewenst, wisseling van de wacht....en een leuke Sinterklaas (dobbel)avond nog met elkaar.
Groet van Margreet ..

Petra zei

Het valt mij alles mee hoe Flapjack is met de versieringen. Alleen zijn we het kleinste baboeshka sneeuwmannetje nu al kwijt!

Nicky zei

Veel plezier met je bezoek! Lijkt me heerlijk om ze over de vloer te hebben. Geniet ervan!

Marie zei

Heerlijke vooruitzichten Sally, voor jullie allemaal! Ik wens jullie een mooie periode, met heel veel genieten en heel veel plezier! Oh, en ik moest wel weer om je lachen hoor: bij jou vallen de naalden zelfs uit de kunstboom! lieve groet!

Anoniem zei

Veel plezier met Mammie en Pappie! Gaat vast leuk worden. En waarschijnlijk zit Margreet d'r koffer weer vol met spullen voor jullie. Stuur je vader maar uit wandelen met Dinkel.
Groet, je liefste tante.

Anoniem zei

Ik heb vanmorgen je ouders persoonlijk afgeleverd op Schiphol, en inderdaad met zware koffers, veel plezier gewenst. Je andere liefste tante

Sisely.nl zei

Geniet maar van je bezoek uit NL.