7 mei 2012

Mei feestmaand

En zo is het Mei. Weer een maand voorbij. De tijd gaat gestaag vooruit en nog 5 weken en dan is het einde schooljaar voor Mats (Michou moet nog tot eind augustus) en wonen we alweer 9 jaar in het buitenland en 1 jaar hier in Thailand.
Ik zag laatst een interessante documentaire/film op FB over 'Third Culture Kids Identity. Iets wat ook opgaat voor onze kinderen en zeker speelt bij Mats. Die woont nu al langer in het buitenland dan de tijd dat hij in Nederland heeft doorgebracht. Ik kan mij dan ook volledig vinden in de uitspraak van medeblogger Sandra "We take home with us wherever we go".

Afgelopen weken hadden we (ik) weer het eea aan afspraken staan. Zo hebben we onze vernieuwde Ned. paspoorten opgehaald, T-shirts laten bedrukken bij de MBK mall, moest ik mijn resultaten ophalen bij het ziekenhuis, ging Rob ondertussen voor ruim een week naar Nigeria, vierde ik mijn 44e verjaardag (en was de zelf gebakken appeltaart deze keer uitstekend gelukt!!), organiseerde een kennis een 'ladies only' borrel, heb ik een dag voor piet snot zitten wachten op onze landlord en een andere dag uren zitten wachten totdat ze eindelijk langs kwamen voor de maandelijkse pestcontrol (athans ze doen alleen bestrijding van termieten) en haalden 'en passant' de guards nog een Tree Snake-je uit mijn struiken. En vingen dezelfde guards gisteravond een Python bij buren in het naastgelegen compound. Wij hebben even gekeken in de zak waarin de slang zat en ik vond het een aardig groot beest. Bleek het nog maar een jongvolwassene te zijn, ze kunnen dus nog veel groter worden.  Brrrr, dat vind ik dus echt mindere dingen van het wonen in Thailand. Vorige week hoorde ik ook al dat een hond overleden was nadat het door een Cobra gebeten werd. Moge duidelijk zijn dat onze katten dus absoluut niet naar buiten mogen en dat ik 's avonds met Dinkel netjes op de paden blijf -_-

Afijn, we denken gewoon niet aan al die enge beesten en concentreren ons op de leuke dingen in hier Bangkok. Zo was gisteren het Kinder oranje feest, georganiseerd door de Nederlandse vereninging Thailand. Mats en ik hadden ons opgegeven om te helpen bij de oud Hollandse spelletjes. Kon zoonlief gelijk zijn community uren voor school vol maken. En Rob die net terug was uit Nigeria besloot ook gezellig mee te gaan. Het Nederlandse bier en de kroketten smaakten trouwens erg goed.


Deze maand mei staat zo wie zo in het teken van feestjes. Zo zijn er weer de nodige afscheidsfeestjes van gezinnen die Thailand gaan verlaten maar ook wordt mijn vader deze maand 70 jaar en vieren Rob's zussen het feit dat ze Sara gaan zien. Helaas kunnen wij er niet bij zijn maar vanaf een afstandje proosten we gewoon gezellig mee. Ook Michou viert einde van de maand haar verjaardag en natuurlijk bouwen we ook een feestje als onze oude buren uit Ede hier dan gezellig in Bangkok op bezoek komen.

Dus zo tellen we langzaam af tot aan de zomer. Rob krijgt het nog even druk en moet nog een aantal (verre) zakenreizen in een paar weken zien te proppen terwijl hij ook nog hier in Thailand op kantoor aanwezig moet zijn. Wellicht vindt hij uit hoe je meer uren uit een dag kunt halen -_-.  Michou zit nu midden in haar 'end of term' examens en heeft dan een kleine 1,5 week vrij voordat haar laatste schooltrimester begint. Zij moet dus nog even doorwerken.

En als nu ook het weer nog mee gaat werken door ietsje af te koelen (het lijkt verdorie Dubai wel met temperaturen van boven de 40 grd) dan houden we het nog wel eventjes vol tot aan onze zomervakantie in juli.






9 opmerkingen:

Tony en Sandra Moes zei

leuke verhalen elke keer. Ik zie toch wel een hoop overeenkomsten. De oranje feestjes met kroketten en het tropische klimaat. De mannen die constant op reis zijn, die van mij zat vorige week in Amerika, nu in Dubai en volgende week in Bangkok. Vanuit Singapore, heel veel liefs, San

Petra zei

Jullie vervelen je duidelijk niet. Brrr, die slangen! Zou ook niets voor mij zijn. Er komt hier een giftige slang voor, maar die heb ik gelukkig nog nooit gezien en mag het graag zo houden.

Anoniem zei

Bah, ja slangen in jullie tuin!!Die hebben wij gelukkig toen niet meegemaakt, toen we bij jullie op bezoek waren afgelopen December.
Maarja in Curitba/Brazilie waren er ook van die enge -giftige-spinnen...en moest je ook altijd je schoenen nakijken. Maar slangen komen ook vooral voor, nadat het heeft geregent, dus extra opletten dan!! Jammer hoor dat jullie er niet bij kunnen zijn, als Evert 70 jaar hoopt te worden eerdaags, we zullen aan jullie denken tijdens de kampeer BBQ....
Groet en Liefs van Margreet

Anoniem zei

Sorry hoor, moet natuurlijk zijn, als het heeft geregend.....dus met een d.....dom foutje.
Bye, margreet

Anoniem zei

Die slangen mag je daar lekker houden..brrr...zo te lezen is deze maand behoorlijk wat te vieren...je mag wel wat warmte hierheen sturen hoor...gr petra

Margreet zei

Getsie, slangen! De poezen vangen ze hier veel, de gewone 'tuinslangen' dan he, hoewel hier ook ratelslangen leven.
Ik heb minder een expat-leven dan jij. Wij hoeven niet elke 3, 4 jaar te verhuizen, de kinderen zijn hier geboren en dus Amerikaans, we hebben een greencard. Ander gevoel dus, denk ik. Wel een man die veel reist, hoewel de laatste jaren minder en dichterbij. We hebben ook een eigen huis hier, kan het dus veranderen zoals ik wil, dat heb je niet in een huurhuis. Zelfde is dat ik ook familie mis, geboortes, verjaardagen, nooit ben je erbij. Het went... en toch ook weer niet. Ik vind het een verrijking van ons leven, thuis zijn in twee landen, twee (of meer) talen spreken, er is meer in de wereld dan alleen je thuisland. Zo te lezen genieten jullie ervan!

Sisely.nl zei

Heb weer genoten van je blog, suc6 met wat er op jullie pad gaat komen de... komende tijd.Ai slang moet er niet aan denken, ben er doods bang voor.Groetjes

Anoniem zei

Leuk dat je weer blogt, ik heb geen facebook maar zo blijf ik toch op de hoogte van alle leuke en enge dingen. Je leeft nu zeker naar de vakantie toe, lekker zeilen. Op het weer ben ik wel een beetje jaloers, het lijkt hier wel herfst. ciao Nanny

Nicky zei

Altijd leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat! Die slangen vind ik trouwens echt akelig. Daar zou ik toch een tikkie nerveus van worden.