20 augustus 2012

Terug naar het 'dagelijkse leven'

De eerste schoolweek is een feit. En wat heb ik toch een hekel aan de wekker. Die gaat mij veuls te vroeg. Om 6 uur... dat is toch geen normale tijd? Afijn, wakker (nou ja wat daar voor door moet gaan) ben ik toch al, want manlief is op dat tijdstip allang naar z'n werk vertrokken. Ook hondebeest geeft aan dat ze naar buiten wil en de katten lopen te mopperen dat hun etensbak nog steeds leeg is. Wat dat betreft hoef ik eigenlijk helemaal geen wekker te zetten want die beesten hebben hun eigen ingebouwde alarm.

En zo komen we dan weer langzaam in het dagelijkse ritme. Mats begint vol, euh, enthousiasme als junior aan het nieuwe schooljaar. Wel een verschil met vorig jaar toen hij duidelijk nog moest wennen. Nu kent hij voldoende jongelui en de zondagavond voordat school begon (maandag was nog een Thaise vrije dag) hield hij nog een 'end of holiday gathering' bij ons thuis. Dat werd een dolle boel getuige de mooie poster die we de volgende ochtend op de muur aantroffen. Onder het mom van: "my parents will never know the difference :-)"


Kids you gotta love them |^0^|. Rob kon dus weer klussen.

Aan het klussen waren we trouwens toch al want op diezelfde zondag hadden we 's middags inprincipe nog een soort welcome back borrel bij Nederlandse vrienden. Gezellig om iedereen weer te zien na de vakantie en kennis te maken met de nieuwe gezichten. Leek me een heel strak plan. We stonden dus al helemaal klaar om de deur uit te gaan toen ik nog even de wc moest (tja je bent een vrouw of niet). Terwijl ik de toiletruimte binnenstap merk ik dat mijn voeten opeens erg vochtig worden en ik in een laagje water blijk te staan. EIUWWW ..... de toilet is overstroomd. Vies rioolwater staat enkelhoog in onze toilet. En stinken!!!!  En het blijkt dat als je boven naar de toilet gaat - of de douche gebruikt -  het 'water' dan via de toilet beneden overloopt. Grrrr... dat werd dus niet gezellig borrelen maar dweilen. Wat een smerig karweitje. Ondertussen onze contactpersoon vd huisbaas gebeld en het probleem gemeld. Maar ja, op zondag en met de vrije dag erna kon er niet heel veel gedaan worden. Later bleek dat de hoofdleiding verstopt zat, dus de halve tuin werd opengebroken, en ook de tank (of opvangruimte) onder het huis bleek al jaren niet geleegd te zijn. Daarvoor moest er dus een soort pomp komen. Afijn, twee dagen piesen in een emmer en onhandig douchen later lijkt de boel nu gerepareerd. Voortaan maar weer, net als in Brazilie, het toiletpapier in een afvalemmertje gooien. Hij's fijn. Zucht!

Verder loopt Dinkel weer eens met een kraag om. Na de vakantie had ze wat wondjes op haar hoofd (van het spelen met andere honden dachten wij) en waarvan ze de korstjes steeds openkrabde. Maar ze bleef  jeuk houden zodat wij toch even langs de dierenarts zijn gegaan. Mevrouw blijkt ringworm te hebben (soort huidschimmel) en zit dus nu aan de medicijnen. En we mogen haar wassen met een speciale shampoo. Dat laatste betekent veel waterpret. Ik weet niet wie natter was: Dinkel of wij. Voor de zekerheid haar kleedje en mand ook maar gewassen en de plaatsten waar ze graag ligt goed schoongeboend (lang leve de maid!). Dinkel vindt alles best en loopt stug met haar kap om.


Vandaag heeft Michou haar laatste examen en dan zit het 1e studiejaar erop. We zijn benieuwd naar de eindresultaten. Ik vind het toch een hele prestatie; studeren in een vreemd land. Blijft toch een universiteit in Azie met een hele andere cultuur ondanks dat het internationaal georienteerd is.

Vanavond halen we haar op en dan heeft ze een kleine 4 weken vakantie.  Waarvan wij saampjes nog ruim 2,5 week in Nederland zijn. Blijkt trouwens dat de universiteit de data van het inschrijven voor de nieuwe vakken voor het komende studiejaar met een week vervroegd heeft. Dit registreren gaat op studentennummer en voor elke nummerreeks/studiejaar heeft men 1 vast dagdeel om dit te doen. Dat betekent voor Michou dat op de dag dat we weer in Bangkok aankomen zij gelijk van het vliegveld door kan naar de universiteit. Pfff dat wordt stressen.
Maar dat is nu voor latere zorg. Eerst gaan we lekker vakantie houden en moet Michou vooral nog mee naar Belfrit. Want ze verkopen sinds kort echte Belgische frieten maar ook Hollandse kroketten, bitterballen, loempia's en nog veel meer lekkere vette snacks in Bangkok. Geopend in de shopping bij ons om de hoek.



Uiteraard hebben Rob en ik deze 'snackbar' al uitgeprobeerd. En ik kan je vertellen het smaakt naar meer!




13 opmerkingen:

Marjolein Burbank zei

Wanneer had ik de recepten voor de bitterballen rondgestuurd?

Marjolein Burbank zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

3Fijn dat je al weer snel naar Holland komt met Michou, (we zullen haar eens flink verwennen en Moeders ook....) en ook erg leuk dat Mats het nu meer naar zijn zin heeft op school, ook zeker niet onbelangrijk voor iemand op zijn leeftijd..Want dan zijn dat soort dingen zeer belangrijk......Leuke boel bij jullie thuis, --op alle fronten-- hahaha.
Groet en Liefs van Margreet

Anoniem zei

Leuk om weer even op je blog te lezen, en dat jullie straks je lekker weer bij Margreet gaan laten verwennen. Dat zal zeker gebeuren gezellig hoor zo'n vrouwen weekendje. Fijn dat de kinderen daar ook weer goed gewend zijn en ze zullen er de rest van hun leven toch ook veel aan hebben aan al de ervaringen die ze nu in hun leven al hebben opgepikt.
Liefs Nel

Sisely.nl zei

Wens jullie sally en michou een goede reis naar NL, en geniet er maar van.Fijn dat de mats het naar zijn zin heeft op school.Groetjes van sisely.nl

Anoniem zei

Lekker shit karweitje..Ik weet hoe het ruikt want vorige week had ik weer een een gast die luiers door de plee gespoelt had..gevolg heel de zooi verstopt...

Heerlijk vooruit zicht om nog een vakantie in Nl in het vooruitzicht te hebben...

gr petra

Petra zei

Ja, ik zie niet naar die wekker uit, van Saskia om half zes, gaap! ik hoef dan wel niet op, maar ben wel wakker. Inderdaad erg knap van Michou zo studeren in het buitenland. Die van ons hebben dat in de zomer gedaan en nu wil Kai een half jaar volgend jaar. We zullen zien. Door het vele reizen zijn ze zeker erg flexibel dat zie ik aan die van jullie, maar ook, al zijn onze reizen korter, aan die van ons. Veel plezier met Michou in Nederland!

Margreet zei

Haha, gezellige decoraties daar bij jullie thuis, ach, komt mij niet onbekend voor. Gatsie van die WC.
Hier ook met frisse tegenzin weer begonnen, hoewel ze het volgens mij ook toch wel weer leuk vinden een doel in de dag te hebben.
Veel plezier in Nederland straks!

Marie zei

Oh Sally, ik moet HOOGNODIG alles bijlezen zeg, wat loop ik achter! Vreselijk onsmakelijk verhaal als binnenkomer, die WC van jullie! Wat erg zeg? Is alles weer normaal daar? Wat een leuke foto van Dinkel, ze is een prachtige hond zeg. Fijn dat het schooljaar voor je zoon weer goed begonnen is, en dat je dochter effe kan genieten van een paar weken vakantie. Super! En nu ga ik snel bijlezen! Lieve groet!

Marie zei

Oh, en die NL kost ziet er erg goed uit, het water loopt me in de mond! Ik kan niet wachten om in oktober weer een paar dagen naar NL te gaan, de friettent bij 'ons mam' in het dorp is toppie!

Marie zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Kristel Holsbeek zei

Hihi bij jullie is er toch ook wel altijd wat te beleven hé;-)
Tja hier loopt de wekker toch nog een beetje vroeger af...
Geweldig Mats, hihi...
Proficiat aan Michou ze doet dat idd goed!!
Veel plezier in ieder geval samen...en die belgische frietjes zien er wel lekker uit;-)

Nicky zei

Leuk logje weer! Er is bij jullie ook altijd wat te beleven. Fijne vakantie!