13 maart 2013

Update

Tijd voor weer een updeetje.
In afwachting van mijn echtgenoot die als het goed is nu geland moet zijn heb ik dus ff tijd om achter de computer te kruipen. De koffie loopt, dus ik kan straks, onder het genot van een lekker bakkie, naar zijn verhalen uit Brazilie luisteren.

Manlief gaf een training in Sao Paulo en als ik de foto's op zijn facebook pagina mag geloven (en dat doe ik meteen) had hij daar een wereld tijd. Die gekke Brazilianen lagen in een deuk om die Portugees sprekende allochtoon. In het weekend bracht manlief nog een bezoek aan Curitiba waar hij bij een ex-collega logeerde, at bij onze 'stam' Japanner Taisho en ook nog ging dineren met Belgische vrienden. Ook maakte hij mij gek met foto's van ons oude stulpje zodat ik spontaan heimwee kreeg. En tjonge wat waren de bomen rondom 'ons' huis groot geworden. Ik vond het nu maar een donkere boel.
Of de nieuwe eigenaren houden van schaduw of ze hebben niet zo'n goede relatie met de gemeentelui zoals ik die had. Want naast instructies aan onze eigen tuinman zorgde ik er ook voor dat wanneer de gemeente-werkers bij ons in de straat bezig waren (om bomen te snoeien waarvan de takken anders door de electriciteitsdraden zouden lopen) met hun hoogwerker -in ruil voor een bak koffie- ook onze bomen in de tuin even onder handen namen. Zo werden de bomen nooit te hoog maar hielden we toch genoeg schaduw en privacy. En de zon kon er in de winter nog lekker overheen komen.

Inmiddels belt mijn eega dat hij in een taxi zit dus is hij over een half uurtje thuis als het meezit qua verkeer. Komend weekend gaan we dan samen naar Hong Kong, een company outing, en dan vertrekt hij volgende week weer naar Australie. Pffff.

Afijn, thuis loopt alles verder op rolletjes. Dochterlief heeft momenteel veel fieldtrips van de Uni. en afgelopen vrijdag ben ik bij haar op haar kamer op visite geweest omdat ze zaterdag ging snorkelen met Ecology en haar duikspullen hier nog thuis lagen. Ik had geen zin om haar donderdag 's avonds op te halen en vrijdag 's middags in de spits weer terug te brengen (ik had bovendien vrijdagavond een verjaardagsfeestje hier in de wijk). Dus besloot ik overdag gewoon op de thee te gaan bij mijn kind en de duikspullen te droppen. Wel gezellig, mevrouw had zowaar opgeruimd, al lag er wel een stapel was die ik maar voor haar met de hand heb weggewerkt terwijl zij naar de finale keek van "Wie is de Mol" op haar laptop.
Komende vrijdag heeft ze weer een fieldtrip en komt ze het weekend ook niet naar huis. Wij zijn er toch niet. Dus zoonlief heeft het rijk alleen. Oei.....

Over zoonlief gesproken, je zou denken dat nu wij veel met ons tweetjes zijn dat het voor mij rustiger is. Maar meneer is de laatste tijd erg actief met sporten. Althans krachttraining of hoe je het ook noemt. Hij heeft een groep vrienden die al jaren lid zijn van een gym hier net buiten de wijk en die trainen fanatiek. Zoonlief zou het liefst daar met hun trainen maar wij vinden het lidmaatschap nogal prijzig. De eigenaren zijn Europeanen en denken volgens mij dat de 'rijke' expats wel voor hun expertise willen betalen. Maar zelfs in Nederland kost een memberschip bij een sportschool toch echt geen 10.000 bath = 250 euro p/mnd!!! Dan mag je nog zoveel private personal training krijgen krijgen dat gaat het 'em niet worden. Mats begrijp dit overigens prima en traint dan ook op school. Hier kan hij in principe 7 dg p/week GRATIS gebruik van de Nike fitnessroom maken. En geloof me... dat is een hele professionele ruimte. Laat dat maar aan een international school over. Gelukkig trainen zijn vrienden ook met hem mee en dus is zoonlief 4x in de week hier te vinden. Dus dat betekent ook veel was voor deze moeder. En dat hij het sporten serieus neemt blijkt uit het feit dat hij ook zijn eetgewoonten heeft aangepast. Veel protienes, eiwitten, carbs etc. en vooral vaker op een dag eten. Hij eet nu 2x warm, 1x als hij uit school komt en 's avonds dan nog een keer. Ik kan dus grotere porties koken zodat hij die de volgende dag kan opwarmen. En uiteraard heb ook veel meer afwas, zucht.


Naast het vlees en de eieren neemt hij ook zo'n proteine shake met banaan ofzo en alles gaat dan in de blender. Bah nog meer afwas. (Moet ik er wel even bij vertellen dat wij met de hand afwassen omdat we geen aansluiting hebben voor een afwasmachine en toen deze buiten werd aangelegd bleek dat A. de waterdruk niet echt voldoende was en B. de afwasmachine begon te roesten en we dus de boel maar weer binnen hebben gezet, ongebruikt).
Maar Mats is goed bezig, hij kookt steeds meer zelf (vooral als zijn vrienden hier zijn, dan ben ik in 1 klap al mijn eieren kwijt en het vlees wat voor de rest vd week was bedoeld) en hij snoept niet meer. Ook frisdrank wordt niet meer gedronken. Al ligt de nadruk op fris want in het weekend zie ik voldoende drank zijn kamer ingaan haha.

Verder was het gisteren tijd voor de jaarlijkse inentingen bij de poezen. Ook Dinkel nam ik nadien mee naar de dierenarts want al is zij pas in juni aan de beurt voor haar vaccinaties, heb ik haar wel laten inenten tegen hartworm. Een nieuwe vaccinatie die een jaar geldig is i.p.v. de maandelijkse tabletten die ze normaliter innam. Over een maandje is mevrouw trouwens alweer twee jaar, maar ze blijft nog net zo speels en ondeugend als toen ze een puppy was. Nog steeds sloopt ze van alles en dit was wat er overbleef van de deksel van de blender:


Mats, was dan ook de spullen af na gebruik, grrrrr!!!

Wat is er verder nog voor interessants te melden? Natuurlijk waren er weer de gebruikelijke koffie dates de afgelopen week en heb ik voor een vriendin een dag voor haar hond gezorgd. In ruil daarvoor kreeg ik gisteren een halve dag haar maid te leen. Dus Rob kwam zojuist in een schoon huis thuis. Prima deal!
De wasmachine draait alweer op volle toeren en morgen zal ik maar aan de strijk beginnen. Ook zal ik de koelkast maar volstouwen met eten voor zoonlief en alvast beginnen met mijn koffer in te pakken.  3 dagen Hong Kong....ik heb er zin in.

6 opmerkingen:

Marie zei

Wat een heerlijk vooruitzicht, een weekendje Hong Kong! Klinkt super leuk Sally! Tja, sportende kinderen brengen veel was, maar ik zeg maar zo: liever dat die teenies aan het sporten zijn, dan maar een beetje wat rondhangen en vervelen. Daar komen alleen maar problemen van! Veel plezier met de was en de strijk (en dat weekendje Hong Kong natuurlijk!) Lieve groet uit een koud en regenachtig Zug (maar waar je de lente toch wel kan ruiken, als je je best doet tenminste haha)

Kristel Holsbeek zei

Nog eens een update, leuk!!
Amai je verveelt je echt wel niet hé;-)
Tof dat je dochter zoveel te doen heeft. En ook leuk voor je zoon dat hij het sporten te pakken heeft.
Hmm geniet maar van Hong Kong en je ventje en graag fotos hé;-)

Anoniem zei

Had niet door dat Hong-Kong al voor dit weekeinde was, dus wens je erg veel pelzier met Robbie, geniet ervan, jullie hebben het allebei verdiend. Leuk om straks je verhalen weer te horen, en Mats sterkte zo alleen, en ja Sal hoop dat je huis er bij thuiskomst nog heel en netjes uitziet, met kind Mats(je) zo alleen thuis.
Liefs van Margreet

sisely.nl zei

Geniet van je reis naar Hong kong samen met je man.Hopen dat je huis bij thuis komst netjes eruit ziet.Ben benieuwd naar je volgende blog.

Petra zei

Veel plezier in Hong Kong, lijkt me zo'n bijzondere stad! Die afwas herken ik. Wij hebben wel een afwasmachine, maar die wast niet meer goed, dus alles moet tevoren met de hand. Helaas krijg ik Rick maar niet zover een nieuwe te kopen :(.

Anoniem zei

O wat leuk een weekend Hongkong, ben benieuwd. Pech voor je dat je moet afwassen, ik vind de vaatmachines een moorduitvinding, vroeger stond m'n hele aanrecht vol en nu is alles uit het zicht.
Moet je voor Michou behalve wassen ook strijken? Dat is toch je hobby? Nanny