2 juni 2013

Chinese muur

Schreef ik nog in het voorlaatste blogje dat manlief 2 weken op reis was bleek dat ik me vergist had en dat hij naast dat weekje 'vakantie' in Nederland ca. 2 weken naar Zweden ging. Dus ik was mijn mannetje ruim 3 weken kwijt. Dat was even minder. Gelukkig was ik erg druk met van alles (zie hieronder meer)  en had ik weinig tijd om hem echt te missen.

Inmiddels is hubbie weer thuis (en is hij geslaagd voor zijn Marcom B examens!!!!), hebben we Michou's verjaardag gevierd bij Indigo een Frans restaurant downtown,

                                                                ( onze kroost)

heeft Mats zijn junior Prom achter de rug en zitten de senior IB eindexamens erop en ben ik klaar met helpen daarbij. Al mag a.s. dinsdag nog een dagje surveilleren tijdens de HS exams (aka proefwerkweek). Mats zit daar nu middenin en moet dan ook nog even aan de bak. Maar hij staat er goed voor dus hopelijk behoudt hij zijn mooie cijfers. Ff doorleren dit weekend dan sluit je je junior year mooi af. Vanaf woensdag zijn die finals dan ook voorbij en is het nog 2 dagen 'review' en allerlei andere 'end of schoolyear celebrations'. Vrijdag begint dan officieel zijn zomervakantie. Michou moet nog even tot eind Juli. Dan zit haar 2e college jaar erop en is zij halverwege haar studie. Time flies. Na de zomer beginnen we alweer aan ons 3e en laatste jaar in Thailand.

Dan begint weer het proces van inpakken en verhuizen. Vandaar de titel van deze blogpost. En in tegenstelling tot wat jullie nu denken is de cirkel dan na ruim 11 jaar weer rond. Na Zuid Amerika, Midden Oosten en Azie gaan we home sweet home, naar ons eigen koude kikkerlandje Nederland.

Zoals het er nu naar uitziet blijft Rob gewoon voor TMHI hetzelfde werk doen maar dan vanuit Nederland. Wat inhoudt 2 weken reizen per maand. En omdat ik dan als 'empty nester' moederziel alleen zit wil ik heel graag terug naar mijn/onze roots. Dicht bij mijn familie en vrienden wonen. Dicht bij strand en zee.
Afijn, om een lang verhaal kort te maken heeft Rob zijn weekje in Nederland heel goed gebruikt en hebben wij,  uiteraard na veel skypecontact, overleg (en ook de inbreng/hulp van mijn ouders), samen afgelopen vrijdag het koopcontract getekend van een 5k. appartementje met garage in Den Haag.
Op de grens van Loosduinen/Kijkduin om precies te zijn in het iconische appartenmentencomplex "De Chinese Muur".

Op loopafstand van mijn ouders, het strand en de duinen (ook heerlijk voor Dinkel) en vriendin D. Ook tante N. woont als het ware om de hoek en de rest van de familie en andere goede vrienden wonen allemaal in de omgeving en zijn met de auto (of met goed openbaar vervoer) snel te bereiken. Ik ben dus mega blij om straks weer zo bij iedereen op de stoep te kunnen staan.

Het appartment moet nog wel opgeknapt worden maar daar hebben we nu dan ook ruim de tijd voor. In juli vlieg ik voor een weekje over voor de def. sleuteloverdracht en kan ik alvast  e.e.a. in gang zetten. En papa en mama houden ondertussen een oogje in het zeil. Dat is mijn moeder wel toevertrouwd /^0^\.
Die mensen weten niet wat hun overkomt. Zo zit hun dochter eerst aan de andere kant van de wereld en zo zit ze als het ware in hun achtertuin (nou ja balkon in dit geval). Als Rob straks veel reist weet ik wel waar ik mijn warme prakje ga halen. En opa heeft in Dinkel een mooi wandelvriendinnetje erbij haha.

En als dan ook nog volgend jaar onze zeilboot in Nederland ligt is alles echt af. Zijn we een ruim een 'decade' weggeweest en komen we een hele ervaring rijker en vol mooie herinneringen weer terug.
En het leuke is dat we nog nog een heel jaar hebben om nieuwe herinneringen te maken.
Ik ga daar gelijk mee beginnen. De zon schijnt hier in Bangkok dus ik ga nog even genieten van die gele ploert aan de hemel. Dinkel ga je mee naar buiten?

Fijne zondag allemaal.

13 opmerkingen:

Elke zei

Wow, terug naar Nederland... Dat zal ook best wel wennen zijn? Ik denk dat ik bang zou zijn om na zovele jaren terug te keren, zeker naar een plaats waar ik vertrouwd mee was. 'k Heb dat in Belgie een keer gedaan (na 15 jaar), en ik denk dat ik nooit van de shock bekomen ben. ;-)
Maar het is wel fijn als je daar omringd wordt door vrienden en familie.
Veel plezier nog met de renovatieplannen, en met het genieten van je laatste jaar in het buitenland!

Wim zei

Dat zal wel even wennen zijn na al die tijd weg. Maar ook Holland heeft zijn charme en je zal gauw gewend zijn, alleen de temperatuur..dat zal even tegen vallen. De Chinese muur is trouwens vlak bij waar wij wonen. Wonen in Maassluis hoog in een flat, en in de verte zien we hem liggen. Prachtige appartementen wel wat gedateerd, maar daar kan je in een jaar tijd een paleis van maken !
Wilde ook al tijd zeggen dat ik genoten heb van je boek van het Brasil avontuur wat ik niet kende van het log, ik ben in Dubai pas op je log "binnengevallen". Hoop dat je van de rest van je avonturen ook een boek uit gaat brengen, die zal ik zeker weer kopen, want heerlijk om dat zo op vakantie te lezen. Geniet van je laatste jaar Thailand en ik weet zeker dat je wel zal wennen in Holland. Home sweet home zeggen ze.. Maar hopelijk voor de tijd nog vele logjes uit Thailand met je sappige belevenissen. Die gaan we over een jaar dus wel missen denk ik zo...

Anoniem zei

Van Harte Welkom dan over 1 jaar hier in Holland, denk dat ik dan langzamerhand de weg naar jullie appartement wel zal weten te vinden, hahaha....kom er elke dag langs en roep nu al, Hoi Sally, maar -helaas- geen antwoord nog.....Maar moet zeggen na Brabant (wat ook niet verkeerd was)is dit toch wel weer opnieuw heel schitterend wonen hoor. Want vandaag nog heerlijk langs de zee gefietst, over het nieuw aangelegde fietspad en toen daarna bij een strandtent wat gebruikt. Ja waar heb je zulke vergezichten en eindeloze ruimtes...__en wind__..(en ook nog steeds stukken strand Sal, wel wat verderop), waar je Dinkel los kunt laten lopen. Ja het is hier elke dag vakantie, voor het gevoel dan...++Daarom, dit zal je zeker niet gaan tegen vallen, daar steek ik mijn hand voor in het vuur++
Alleen naar wie moet ik nu dan elke dag gaan mailen, als je hier om de hoek komt te wonen?
Spannend hoor....
Kus van Margreet

Petra zei

Wow, dat is nogal iets inderdaad. Maar waar jullie gaan wonen zou ook zijn waar ik heen zou willen moest (en dat zou echt een moeten zijn ;)) ik terug naar Nederland gaan. Gaat Michou dan ook in Nederland studeren?

Sally zei

@ Elke, wel ergens is het toch weer opnieuw beginnen voor mij want al ben ik in DH geboren ik heb daar alleen als baby gewoond. Wdb is het meer Rob's thuis-stad. Maar nu mijn ouders daar weer neergestreken zijn en andere vrienden, familieleden EN het stand allemaal dicht bij is, is het gewoon de ideale plek om te zijn. En home is where the heart is...ik ben erg flexibel en wen gauw ergens. W.d.b. hebben wij nog nooit ergens lang gewoond en ben ik al 11x in mijn leven verhuisd (en dan heb ik niet eens de 'interne' verhuizingen binnen dezelfde plaats/stad meegerekend)

@ Wim. Dank je wel voor het compliment. Boek 2 Dubai is in de maak maar aangezien er toch nog aardig wat taalfouten in boek 1 stonden (waarvoor mijn excuses) neem ik nu uitgebreidt de tijd om alles goed door te lezen voordat het boek def. gedruk wordt. En dan beginnen we uiteraard aan het boek van Bangkok. En wellicht blijf ik doorbloggen over de cultuurshok van het weer terugkomen in Nederland haha.
W.b.t. de Chinese muur de locatie is magnifiek voor ons en idd we maken er gewoon een paleisje van.

@ Petra, Nee.... slik. Michou maakt haar laatste jaar dan af in Thailand (of in ander land als ze nog deelneemt aan een uitwisseling programma) dus die blijft alleen ' achter'. Als ze helemaal klaar is met haar bachelor gaat ze nadenken of ze haar master in Ned wil doen. Maar dat is nog ver weg en wie weet wat er in de tussentijd op haar pad komt?

Tony en Sandra Moes zei

Wow, wat een grote stap weer. Ik ben blij dat ik nog een jaartje kan meegenieten van je blog. Ik moet er niet aan denken dat we nu teruggaan naar NL, ben daar helemaal nog niet aan toe. We hebben vandaag net ons nieuwe visum voor nog twee jaar gehaald, dan is onze oudste klaar met HS en het zou dan een mooie tijd zijn om weer een nieuwe start ergens anders te maken. Ik zou alleen nog echt niet kunnen bedenken waarheen. Nouja, gewoon met de stroming mee, dus. Jullie heel veel plezier met jullie laatste jaartje in BKK, groetjes uit Singapore.

Anoniem zei

Begin je er al een beetje aan te wennen? Als Rob ook nog het zelfde werk kan houden?Vind het fijn dat jullie terug komen,maar het zal wel wennen zijn dit kikker landje.Je houd er van of niet.Geniet nog maar dit laatste jaartje van alles hoor.Nog even veel zon.Hier zijn ook veel leuke dingen te doen,Strand liggen??
Gr Roos

Anoniem zei

Dat is leuk nieuws, gezellig straks zo dichtbij, goed voor de familieband. En fijn dat Rob ook z'n werk kan houden want tegenwoordig ben je nergens zeker van. Kom je straks ook gezellig bij ons op het strand liggen als het volgend jaar tenminste zomer wordt. Geniet nu nog maar even van de tropische temperaturen. Nanny

Margreet zei

Wow, wat leuk voor je. Zo dicht ook bij je ouders. Daar ga je het vast ook weer heel gezellig hebben!

Nicky zei

Gossie, dat is nogal wat. Misschien wel net zo heftig als 'over the border' gaan. Maar jullie hebben zeker mooie herinneringen gemaakt. Ik ga er trouwens vanuit dat we deze keer niet weer gelijktijdig verhuizen. :-) Ik hoop wel dat je blijft bloggen!

Anoniem zei

Hoi dacht ook al je kan zeker het eerste jaar wel bloggen over cultuurshock, bureaucratie, aanpassingen/ verbouwingen aan huis, bezoekjes aan michou en wie weet krijgt mats wel een beurs voor studie in buitenland en dan ook bezoek aan hem of gaat hij op kamers wonen en dus je leven als emptynester. En wat denk je van reisjes naar buitenland met rob mee als hij bv 3 weken van huis is, kun je nog steeds op een andere manier dan vakantie het buitenland besoeken. Of natuurlijk flashbacks naar avonturen in buitenland. Misschien kijk je nu naar tien jaar wel anders naar bepaalde belevenissen. Kortom zeker dat eerste jaar denk ik nog genoeg te bloggen.

Gr lienpien

sisely.nl zei

Geniet maar van de tijd dat jullie daar nog wonen.

Sil zei

Wáuw! Wát een nieuws! Spannend joh!!
Ik kan me je beweegredenen voorstellen!
Leuk hoor, terug naar NL. Wie-weet, zien we elkaar dan ooit eens! Lijkt me leuk.

Hartelijke groet, Silvia.