19 oktober 2018

Neus achterna

Soms loop je op straat achter iemand die heerlijk ruikt. Ik bedoel dan niet zo'n overdreven parfum walm maar zo'n zalige subtiel luchtje wat je reukorgaan aangenaam prikkelt. Ik loop dan de hele tijd met een sniffende neus achter die persoon dat geurtje op te snuiven ;-).

Gisteren terwijl ik de hond uitliet overkwam mij dat weer. Zo'n slanke, mooi geklede, en prachtig opgemaakte dame, op zeer hoge hakken (hoe doen ze dat toch op al die ongelijke trottoirs en steil op- en aflopende straten?) terugkomend van haar lunchpauze weer op weg naar kantoor. Dan heb ik altijd de neiging om zo'n iemand aan te spreken en te vragen welk parfum zij opheeft. Dat heb ik in het verleden dan ook weleens gedaan maar blijkt altijd weer een fout idee. Want dat luchtje zal bij mij nooit hetzelfde ruiken. Mijn zuurgraad is helaas zo anders dat menig (duur) parfum op mijn lichaam zich naar een totaal ander aroma transformeert. Deze parfumflesjes belandden dan ook altijd op ons toilet om daar verder dienst te doen als luchtverfrisser. Beetje dure grap.
Manlief begint er geeneens meer aan om een nieuw geurtje voor mij mee te nemen. Hoe lekker het ook op het 'geurstaafje' ruikt. Bij mij zal het gewoon niet hetzelfde ruiken. Ik ben dan ook al jaren fan van een vast luchtje, en op een uitzondering na, blijf ik trouw aan dit merk. Hier in Brazilië draag ik trouwens eigenlijk nooit meer parfum, alleen een enkele keer nog wanneer we uitgaan.
Afijn, die dame rook dus zo lekker dat ik haar gewoon een tijdje gevolgd heb. De hond moest toch uit en wat maakt het dan uit welk rondje we dan lopen. Bovendien wil ik mijn 10.000 stappen per dag halen dus ik moest sowieso nog flink doorstappen.
En al lopende kwamen we opeens langs een winkel al helemaal gewijd aan Kerst. Het is pas oktober maar hier zijn ze er al helemaal klaar voor. Ik dacht dat ze in Nederland al erg vroeg waren met de verkoop van pepernoten en chocoladeletters maar hier zijn ze dus al net zo gek. Ook Dinkel vond het maar wat vreemd al die kerst prullaria en moest alles goed bekijken.



Maar goed, 't is wel een leuk adresje om te onthouden voor de toekomst. Want al liggen al onze kerstspullen nog in Nederland en heb ik hier nog niets, ik zal dit jaar niet veel kopen omdat wij toch met de feestdagen aan het reizen zijn.

Over reizen gesproken manlief kreeg ook nog een uitnodiging om in maart volgend jaar naar Santiago, Chili te komen. En raad eens wie er weer mee gaat? Ik krijg het nog druk met al dat vakantie houden haha.
Wel een beetje balen voor de International Newcomers Club (INC) die een monthly meetup director zochten en waarvoor ik me beschikbaar heb gesteld. Want al kan ik die bijeenkomsten wel vooraf plannen en organiseren, ik zal er met al die tripjes van Rob waarbij ik hem gezellig vergezel, op de dag zelf niet veel bij kunnen zijn. Tja, het luxeprobleem van een expatvrouw :-)

Fijn weekend!

3 opmerkingen:

Han en John van Nimwegen zei

Wat zal het saai zijn voor jou als Rob gepensioneerd is.

Nicky zei

Haha! Zo grappig, dat achtervolgen van een lekker ruikend persoon. Ik heb ooit, toen Vriendje-lief ziek was, de hele supermarkt doorkruisd achter een man aan met dezelfde aftershave. Wel leuk al die Kerstspullen. Ik heb er wel zin in!

Wim zei

Ja, overal duikt de kerst al op, en zeker in jou land, waar geen Sinterklaas is beginnen ze er vroeg aan. In Amerika staan de winkels ook al vol hoorde ik van mijn familie die daar woont. En wat leuk dat er allemaal reisjes in het vooruitzicht zijn, gewoon lekker van genieten, nu kan het, dus waarom niet. Wie weet wat voor luchtjes je daar weer tegenkomt :-) :-) :-)...