25 juli 2019

Zomerperiode

Afgelopen week kreeg manlief zo'n 'on the spur of the moment' idee en besloten wij een weekendje weg te gaan. Nog even nagenieten van de vakantie en de zon, gebruik makend van het feit dat Dinkel nog steeds op haar vakantie adresje is. Het was genieten. Alleen maar relaxt liggen bij het zwembad van het hotel met een glas capirinha en een goed boek. We waren daar de enigen, alle andere  (Braziliaanse) hotelgasten vonden 25 grd te koud om in hun badkleding rond te lopen. Wij niet:


Ik moest wel lachen want 's morgens bij het ontbijt liep ik in een zomerjurk en stond er een klein meisje in een dik joggingpak met haar moeder bij het buffet. Vervolgens vraagt het kind aan haar moeder waarom zij geen jurk aan mag. Die mevrouw (wijzend naar mij) draagt er toch ook een. Waarop de moeder antwoordde dat het veels te koud is buiten en dat ze moet wachten totdat het weer zomer wordt.
(Ik moest ineens denken aan Michou die ik ooit als eigenwijze peuter in een lange broek, trui en sjaal MET een zomerjurk daaroverheen naar de creche gebracht heb. Madam wilde perse op die winterse ochtend een jurkje aan en ik had geen zin in een confrontatie met mijn 3 jarige obstinate dochter. Dus ik gaf haar haar zin terwijl ik ook mijn zin doordramde. Ontaarde moeder haha. Ze liep compleet voor joker maar mevrouw was tevreden... ze had haar jurkje aan). Maar ja zo'n Hollandse winter is toch niet te vergelijken met die van hier.

Afijn, zaterdagavond nog bij een zeer goed Japans restaurant in het dorp gegeten en zondags laat in de middag weer terug naar huis gereden. Prima te doen. Zulke weekendjes houden we erin.

En dan over onze vakantie in Europa. Die was top.

De vakantie begonnen wij door gebruik te maken van een hotelarrangement wat Rob i.v.m. een bedrijfsjubileum aangeboden gekregen had. Zodoende 2 heerlijke dagen doorgebracht in hotel Chateau Holtmuhle te Tegelen. Onze luxe, zeer grote kamer lag aan de kasteelzijde en het arrangement bood naast logies en ontbijt ook nog 2x een 4 gangen diner. De tweede avondmaaltijd werd gewijzigd in een lunch omdat wij die zaterdag een familie reünie in Eindhoven hadden waar er 's avonds uitgebreid Indonesisch eten geserveerd zou gaan worden. Dat was geen enkel probleem voor het hotel en wij kregen een heerlijke lunch voorgeschoteld. Top service.

W.b.t. de reünie, wij kwamen juist aan in de warmere periode en hadden dus goed weer. Ook familie uit Amerika was overgekomen en een neef had de befaamde Paulus Schafer gipsy band geregeld die een super optreden gaven. Geweldig! En later op de avond lieten musicale familieleden ook nog van zich horen. Het werd een beregezellig samenzijn.



De volgende dag vertrokken wij al vroeg richting Zuid Frankrijk dus mega laat hebben wij het die avond niet kunnen (willen) maken.

De rit naar Zuid Frankrijk verliep prima, wederom mooi zonnig weer en dan is het leuk rijden.  Onderweg, voorbij Lyon, nog 1 nachtje in een kleine tentje overnacht en eenmaal op de plek van bestemming hebben wij de grote boogtent opgezet. Toen 2 weken zon, zee en strand (kregen nog een hittegolf over ons heen) en zijn hierin volledig bijgetankt en uitgerust. Zalig. Even geen vakantie waarbij we van alles gingen bekijken of  actief bezig waren maar gewoon lekker luieren, fröbelen en kokkerellen bij de tent. Soms hoeft een vakantie niet meer te zijn.

Weer terug in Nederland hadden we een drukke week voor de boeg, vol afspraken en klusjes. Zo hebben wij onze hele garage uitgespit en opgeruimd, zijn we een paar keer naar grof vuil gereden, heeft Rob nog wat in huis gerepareerd (douchekop vervangen, slot gemaakt en vlotter toilet) en hebben wij nog e.e.a. gekocht en natuurlijk uitgebreid NL-se boodschappen gedaan. Verder hebben wij een heel stuk door de duinen gefietst en nog een middagje op het strand in Kijkduin gelegen. Wat  een mooie omgeving toch.
Daarnaast hadden wij iedere middag/avond wel een afspraak (lees: etentje) met familie of vrienden. En we waren er weer bij met de jaarlijkse bbq van ons portiek. Ook dat was weer reuze gezellig. Wij boffen echt met zulke goede en leuke buren. En iedereen houdt een oogje in het zeil. W.d.b. wonen wij, euh Michou nu, daar prima :-).

En toen was het alweer zondag en tijd voor Rob om afscheid te nemen van zijn dochter en mij. Wij (en mijn ouders!) gingen nl. naar Schotland terwijl manlief alweer terug naar Brazilië moest. Mijn vakantie ging dus nog even verder. En eindelijk kon ik weer ff knuffelen met mijn jongste kind.

Daarover meer in een volgend blogje.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Het klinkt allemaal heerlijk Sally. Jullie genieten van het leven zoals iedereen dat zou moeten doen💋
Liefs, Jolanda

Sally zei

@ Jolanda, dank je wel. Wij proberen inderdaad te genieten van alles. Dat is velen helaas niet gegund en het leven kan zo over zijn. Ik voel me dan ook zeker bevoorrecht. Mijn moto is: een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;-).

Wim zei

Wow, dat zijn 4 vakanties..alle types..na elkaar. Zoals ik al eerder zei is genieten van het leven heel belangrijk, zeker nu het allemaal goed kan. Ik heb ook helaas enkele voorbeelden van mensen die alsmaar spaarden om na hun pensioen datum veel te gaan reizen...wat ze helaas nooit hebben kunnen doen. In een uur tijd kan je leven ineens een hele dramatische wending krijgen. Dus heerlijk dat je NU kan genieten, en wie weet later ook nog, maar hebben is hebben zeggen ze in Holland. Hopelijk is Dinkel ook opgeknapt en nu weer bij jullie thuis. Fijn dat zij ook zo geniet, maar zal best wel weer happy zijn jullie te zien. Bij jullie fris, hier extreem heet hoewel het onweer nu hevig bezig is... Dank je weer voor het delen van je avonturen.

Nicky zei

Wat heerlijk allemaal. Zalig om zo vakantie te vieren. Een mooie mix van van alles en nog wat.