8 september 2019

Weinig nieuws....

....onder de zon. Want woehoe die gele ploert is er weer.
Zoals ik vorige blogje nog schreef wat 'n gek land toch dat Brazilië. Qua weer dan hé. Zo is het maar 13-17 graden en zo is het 28/32 graden. Van de ene op de andere dag. Loop ik eerst te bibberen van de kou en met een dik vest door het huis en nu loopt het zweet in straaltjes van mijn rug. Nou ja je hoort mij niet (meer) mopperen. Vooralsnog blijven de vooruitzichten goed voor de komende dagen en genieten wij van een lekker weekend. We kunnen 's middags precies een uurtje in de zon liggen wanneer deze even tussen de flat gebouwen doorpiept. Alvast wat voorbruinen voor de zomer.

Afijn, zonnig weer dus. En dat is ook wel fijn want gisteren was het 7 september, dia da Independência, een Braziliaanse nationale feestdag. En dat wordt altijd groots gevierd. Winkels hebben aangepaste openingstijden (als ze al niet gesloten zijn) en rondom het Ibirapuera park is altijd een enorm defilé / parade. Vorig jaar zijn we daar gaan kijken:




                                      



Dit jaar gingen wij niet naar het park. Deze keer keken wij wat rond op een buurtfeest bij ons in de wijk. Hier werd feest gevierd met allerlei leuke kraampjes, lekkere (biologische) hapjes, drank en live muziek. Een heel gezellig sfeertje. En dan is het mooie weer zeer welkom.


Verder heb ik niet zo veel te vermelden. Vorige week nog geholpen bij de Bazaar van INC waar ik een paar uurtjes de Welcome desk bemande, had ik thuis op de computer nog een ander klusje voor de club te regelen, bekeek ik de gym weer eens van binnen, mocht ik de tandarts nog met een bezoekje vereren en had ik verder nog meer van dat soort (medische) afspraakjes in mijn agenda staan. Ik kom mijn dagen dus wel door. Rob doet ook zijn ding en krijgt bijv. volgende week z'n baas uit Zweden op bezoek en gaat met hem ook nog een paar daagjes op pad. Onder andere naar Curitiba. De bofbips.

Verder heb ik mij weer bezig gehouden met het regelen van allerlei leuke uitjes en reizen. Je kan er maar druk mee zijn haha. Zo heeft Rob een uitnodiging gehad om over 2 weken een klant te bezoeken in Riberão Preto en hebben we besloten dat ik dan gezellig mee ga. Maken wij er een extra lang weekend van. En Dinkel mag ook mee dus ik moest op zoek naar een diervriendelijke accommodatie (lees: waar een groot formaat hond geaccepteerd wordt). Maar ik heb een leuke pousada gevonden.

Dan gaan wij in november weer een weekje op vakantie naar het noorden, 'n strandvakantie in de staat Paraiba. Vliegen we op João Pessoa en reizen vanaf daar verder naar boven naar Conde. Moet nog even kijken of we een auto huren of  verder een Uber/taxi nemen. Eigenlijk wilde ik in oktober  weg - valt zo leuk tussen andere vakanties in ;-) - maar die maand blijkt Rob voor zaken naar Barcelona te moeten en verder staat er nog een distributeurs meeting in het nieuwe pand (+ opening) in São Paulo gepland. Dus dat werd 't em niet. Maar er vallen nog een aantal feest- en vrije dagen in die maand dus wie weet....
En voordat wij in december voor de kerstdagen naar huis vliegen (en er ook een extra vakantie met de kinderen aan vast plakken) moet Rob eerst nog een week naar Colombia. En uiteraard reis ik dan gezellig met hem mee. Allemaal leuke vooruitzichten.

Fijne week allemaal.

1 opmerking:

Wim zei

Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht. Goed bezig zo, en lekker van genieten