25 mei 2022

End of an era

 Ja,ja, wij zijn er nog. Maar ik zit wat in (of is het met?) een schrijversblok. Wij maken dan ook niet zoveel interessants mee dat ik denk dát is nou leuk om over te bloggen.

Ik geniet veel van het huis en de tuin en ben druk met de honden. Seb is momenteel enorm aan het puberen en vindt opeens alles eng. Als hij z'n zin niet krijgt, of het gaat niet zoals hij wil, ben ik de persoon van zijn euh, aandacht. In positieve maar ook negatieve zin. Ik werk dus veel met hem om dit gedrag niet uit de hand te laten lopen. Verder groeit hij als kool en weegt inmiddels ruim 40 kg. En dat voor een pup van pas 7 maanden 😜. Wij hebben nu ook voor hem een anti-trek harnas besteld want ik ik kan hem bijna niet meer houden wanneer hij buiten plots de kolder in z'n kop krijgt. Ollie is zijn grote vriend en partner in crime en samen verramponeren ze de hele tuin. Ze rennen wat af en zijn dol op graven, zucht




Over honden gesproken: met Michou's Grooming Salon gaat het goed. Nu de zomer voor de deur staat willen veel baasjes hun hond getrimd hebben. Klanten zijn tevreden en geven dit weer door aan anderen. Erg leuk natuurlijk en wij leren hierdoor ook steeds meer mensen kennen. Van de week kwam de nieuwe, elektrische trimtafel binnen zodat ze makkelijker kan werken en vooral zwaardere honden kan trimmen. Want dat tillen is funest voor je rug. 

Beetje onduidelijke foto van M. maar het ging om de tafel ;-)

Heel af en toe wordt mijn hulp ingeschakeld omdat ze ff een extra handje nodig heeft. Als straks de verbouwing achter de rug is heeft ze alles in haar salon om nog meer te knallen. Haar huisje gaan we dan ook als eerste aanpakken zodra Rob hier definitief is.

EN DIE KOMT DIT WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het zijn de laatste loodjes voor hem daar in Brazilië. Alles is ingepakt en staat klaar voor vertrek. Een krat/pallet wordt opgestuurd en de rest gaat mee in z'n koffer(s). Alles is afgehandeld, contracten zijn opgezegd en rekeningen (worden) gesloten. Manlief zit inmiddels in een hotel terwijl het appartement geschilderd wordt. Morgen is de eindcontrole en sleutelinlevering en vrijdag nog een PCR test doen voor de terugreis en gaat hij nog uit eten met collega's. Dan zit het erop. The end of an expat era. Begint een heel nieuw avontuur voor ons in Portugal. Eindelijk weer samen en gaan we hier een nieuw (werkzaam) bestaan opbouwen.

Zoals hijzelf op FB schreef:

"Ik heb besloten om 1 jaar te stoppen met werken (in overleg). Niet om naar mijzelf opzoek te gaan. Die kwibus heb ik 58 jaar geleden al gevonden."😂Ik ga alvast een beetje genieten. Je weet maar nooit 😎"


'n Heerlijk vooruitzicht. 

5 opmerkingen:

Cora zei

Sally, Ik ga je boogjes missen. Gaan jullie maar lekker genieten van elkaar in Portugal

Sally zei

hi Cora, ik blijf gewoon bloggen hoor. Nu Rob zo meteen weer thuis is krijg ik wellicht meer inspiratie om weer wat vaker te schrijven ;-).

Nicky zei

Oh, wat lekker dat Rob er weer is. Het zal misschien toch ook wel even wennen zijn, zo'n man over de vloer ;-) Fijn dat het met Michou's trimsalon ook zo lekker loopt! En moet zo'n grote hond lijkt mij het extra belangrijk dat je hem onder controle hebt. Dus goed bezig daar!

Anoniem zei

Lekker genieten van jullie tijd samen daar!! Denk nog vaak aan jullie.
Lieve groetjes, Jolanda Jonkheid

Wim zei

Sorry voor late reactie. Wat fijn dat jullie samen een jaar quality time gaan hebben. Groot gelijk een sabbatical van een jaar. Nu kan het nog. En mooi de tijd om jullie huis een paleis te maken. Maar ook mega leuk voor jullie dat dochterlief er ook is en een mooie bloeiende zaak op aan het bouwen is. En daarnaast kan jij je uitleven met opvoeding van de honden, houd je van de straat en uit de kroeg:-). Ik dacht ook eerst dat je met blogjes zou stoppen, maar gelukkig ga je er mee door. Na al die vele jaren is het iets wat er voor mij althans bij hoort...jullie avonturen volgen. Wens jullie met elkaar hele fijne tijd, en benieuwd wat jullie mee gaan maken. Dank je..nogmaals..voor het delen van alles met ons bloglezers.