5 november 2023

Bezige bijtjes

En dan is het alweer november. De tijd vliegt. Oktober was een drukke maand. Een en al bedrijvigheid. Inmiddels is het volop herfst, is het regenseizoen aangebroken en wordt het ook kouder in huis. De openhaard is dan ook al aan geweest en helaas heeft het daarachter ook weer gelekt tijdens de eerste hevige najaarsstorm. Dat moet dus opnieuw aangepakt gaan worden. Sowieso hebben wij besloten dat de muur erachter betegeld gaat worden. Maar dan moet de allesbrander eerst weer weggehaald worden. Dus nog een klusje erbij op de al zo lange "nog te doen lijst". Maar we konden gelukkig ook het een en ander afstrepen. Maar echt korter wordt de lijst niet. Integendeel….

Eerst nog september, eind van die maand zijn mijn ouders hier op bezoek geweest. Zoals gewoonlijk een gezellige boel. Genieten van de tijd die we nog samen hebben. Het was mooi nazomers weer en ze hebben zowaar gezwommen in ons zwembad. Al vond mijn moeder het lekkerder in het water dan erbuiten haha.


Toen zij na 2 weken 's morgens vroeg vertrokken moest er gauw opgeruimd en schoongemaakt worden want 's avonds stond er alweer nieuwe visite voor de deur.  Drukke wisseldag bij Casa Salgarve😀

Neven M & D kwamen nl. hier om hun nichtje te helpen met het betelen van haar (nieuwe) dog grooming salon. In 1,5 dag klaarden zij de klus. Wat is er hard gewerkt!!!. Vaklui ❤️





           


 Uiteraard was er ook tijd om ff van de zon, het strand en elkaars gezelschap te genieten.








Nu is het wachten totdat Rob tijd heeft (tja, hij is best een druk baasje) om de water aansluitingen af te maken en op de aluminium installateur die de rest van de ramen in ons huis komt plaatsen. Dan kan die gelijk de boel daar in de salon afkitten. Helaas is het dubbelglas voor onze ramen vertraagd en vrees ik dat het midden in de winterperiode pas allemaal vervangen gaat worden. Hopelijk is er ergens een (langere) droge periode want om in de kou en nattigheid met open ruimtes te zitten (en Rob moet ook de raamposten tijdens droog weer voorbereiden en stuken) zie ik niet zitten. Maar wachten tot het voorjaar wil ik ook weer niet. Zucht. Ik word er wat onrustig van. Er moet nog zoveel gebeuren. Nou ja moet.... niets MOET natuurlijk. Het is gewoon dat ik graag zie dat dingen aangepast of opgeknapt (gaan) worden. Maar dan moet er tijd (en geld) zijn. Afijn, we rommelen lekker rustig verder. Ik ben maar weer begonnen met de tuin waar het onkruid na alle regen weer welig tiert en met klussen in de badkamer. 

Niet alleen bij ons thuis en in Michou's salon wordt hard gewerkt. Ook zoonlief en zijn vriendin zijn druk bezig.
Zij hebben onlangs een huurcontract getekend en gaan hun eigen movement-studio openen in het centrum van ons stad(je). Dus ook daar wordt nu flink geklust. 
    






 Zelfs Ollie doet alvast mee en laat zien hoe fijn het oefenen op zo'n yoga mat is😂.


Hele spannende en drukke tijden dus. De hele familie actief en ondernemend. Zoals al eens eerder geschreven.... "Never a dull moment here".
Fijne zondag allemaal.

3 opmerkingen:

Wim zei

Leuk om te lezen dat het allemaal lekker loopt, en dat het echt een grote, maar leuke klus is waar jullie aan bezig zijn. En leuk dat zoonlief ook in de buurt wat op gaat bouwen. Zoals ik al eerder zei, je bent een rijk mens met je kinderen allemaal om je heen. Geniet daar van. En al die klussen..ja snap dat je dat bezig houd, maar kijk eens hoe je er al bij zit nu.... En voor ons bloglezers ook weer heel leuk om te volgen :-). Sterkte maar vooral veel plezier daar !!

Nicky zei

Wat een bedrijvigheid weer! En zo leuk om mee te lezen. Jullie zijn lekker bezig, zeg. Ik snap dat het soms lastig is (sterker nog; ik zou gillend gek worden) maar ik weet zeker dat jullie het allemaal weer gaan fixen.

Willemijn zei

Wow wat een werk en bedrijvigheid. Fantastisch!!!