28 september 2011

leven met een boxerpup

Inmiddels doet Weblog (deze keer zonder streepje ertussen) verwoedde pogingen de websites online te krijgen. Heel af en toe kan ik inloggen op mijn eigen site (alhoewel 'mijn' of 'eigen' gaat helemaal niet op want wat ik te zien krijgt lijk in de verste verte niet op mijn oude vertrouwde site). De layout is totaal veranderd, de nieuwe opties vind ik waardeloos, ik snap niets van de inhoud en de  mogelijkheden en.... het allerergste...ik mis nog steeds 7 jaar verhalen en foto's. In en in triest. Zelfs als Weblog het ooit nog opgelost krijgt blijf ik nu definitief hier bloggen. Mij zijn ze kwijt als klant. Ik zal dan zorgen dat ik mijn oude postings gekopieerd krijg of in elk geval ergens anders opgeslagen en gepubliceerd. Maar eigenlijk vrees ik het ergste en ga ik ervan uit dat ik al mijn verhalen uit Brazilie en Dubai kwijt ben. Heel pijnlijk.
Never change a winning team. Ik zal nooit snappen wat Weblog heeft doen besluiten deze migratie uit te voeren.

Afijn, inmiddels zijn we een weekje verder na mijn laatste blog. Nog steeds ben ik zonder maid en dus heb ik vandaag voor de verandering maar weer eens een aardig stapel strijk weggewerkt. Blijft een van mijn favoriete klusjes in huis. Gelukkig kwam Dinkel mij helpen en werd de stapel ietsje kleiner omdat ik het eea weer in de wasmachine kon gooien -_- Wel gezellig zo'n hond in huis hoor.
Ik las laatst een leuke test t.a.v. de aanschaf van een boxer. Hilarisch. En zo waar............ Inmiddels heb ik geen leuke kaarsjes en schelpjes meer op mijn salontafel staan, zit onze bank al onder de balpen strepen (tja dus nooit een pen op tafel laten liggen), heeft mijn bril een apart montuur gekregen (tsss die viste madam uit mijn handtas), zien mijn kunstzonnebloemen er maar trooste- (euh blaadjes)loos uit en heeft het rotan tijdschriften mandje de gekke vijf minuten van Dinkel ook niet overleefd.

Gelukkig begint onze boxer dame steeds meer van wandelen te houden en gaan we er iedere dag een stuk op uit. De afstanden worden steeds langer die ze kan afleggen. Heb even een poging gewaagd om met haar te gaan rennen maar ik moet eerst nieuwe goede loopschoenen hebben en mevrouw moet nog ietsje beter langzij lopen. Nu breek ik nog te vaak me nek over haar :-) Ben trouwens ook eens aan het rondkijken voor een leuke hondencursus met Dinkel. Agility ofzo, volgens mij vindt ze dat geweldig.

Michou heeft het ook naar haar zin op de universiteit. Langzaam komt ze in een studie ritme en het zelf 'koken' gaat goed. Lang leve de magnetron!! Afgelopen weekend was ze weer thuis maar moest ze op zaterdag toch nog verplicht 2 uurtjes een freshman seminair volgen. Dus hebben Rob en ik haar weggebracht en bij haar in de buurt wat boodschappen gedaan. Er was daar een soort permanent overdekte markt. Apart hoor om al dat locale fruit en verschillende, soms vreemde, groentes te zien. Over het vlees en vis heb ik het maar niet. Komplete varkenskoppen, poten en snuiten  maar ook schildpadden, kikkers en andere vreemde vissen lagen (al dan niet gekoeld) tentoongesteld. Bleh.

Daarna zijn we nog een stukje achter Michous' kamer gaan rondrijden en kwamen we bij de Salaya river. Zo apart in de middle of nowhere zie je dan opeens tempels en een toeristen site. Met een longtailbootje kun je de rivier op en vaar je langs drijvende huizen naar rijstvelden en kwekerijen.
Natuurlijk had ik mijn fototoestel niet bij me dus eea is genomen met mijn mobieltje.

  

7 opmerkingen:

Petra zei

Het lijkt me zo bijzonder iedere keer weer zo'n heel ander land te ontdekken. Leuk, dat het hondenbeest van wandelen houdt. Wat weblog.nl heeft gedaan vind ik schandalig! Je maakt toch een grote backup voor je zoiets ingrijpends onderneemt!? Ik hoop, dat het allemaal terugkomt. Ik copieer trouwens af en toe (alweer een tijd niet gedaan, dus moet weer eens) mijn blogs in Word. Blogger is gigantisch en van Google, maar je weet maar nooit.

Anoniem zei

Ik merk dat Dinkel het erg naar z'n zin heeft en dat hij tolereert dat jullie bij hem in huis wonen, haha.
Ben net terug uit Greece, maar heb de belevenissen kunnen volgen.
Fijn dat het goed gaat met Michou; ik vind dit een hele goede oplossing.
En wat is er mis met zelf strijken? Muziekje en en glaasje erbij, werkt perfect.
Liefs, Plien.

Sisely.nl zei

Is ook nog eens gezond voor mens en huisdieren om te wandelen en frisse lucht te nemen, is mooi mee genomen.Vervelend gewoon met WEBLOG.NL, zeker als je dan alles kwijt bent van je blog`s.
Is allemaal wat.

Anoniem zei

Ja heel erg vervelend dat je alles nu kwijt bent vermoedelijk van je oude weblog, maar gelukkig heb je nog iets misschien, van je moeders uitgeprinte oude mailtjes toch !...2 Ordners vol vanuit Brasil en 1 uit Dubai...Goed het is absoluut niet hetzelfde, maar als herinnering staat er wellicht nog wel eens wat in over vroeger ??
Groet van Margreet

henriette zei

oh wat erg dat je alles kwijt bent, nooit iets uitgeprint? Vreselijk!
Fijn dat je ook een mooi stukje van Bangkok hebt kunnen zien, kreeg even het idee dat het alleen uit file leed bestond.
oops oops tja puppies.....je stopt hem nog steeds niet in de bench als je weggaat? Dat is toch het veiligst, kan hij niets vernielen!
Fijn dat het goed gaat met Michou, en kan Mats ook al wennen?

hier alles goed, kids vinden het studentenleven enorm leuk, wel hard werken, maar als de studie leuk is hebben ze het er voor over. Ook Judith vindt het enorm leuk op school, dus het gaat hier erg naar tevredenheid, heerlijk.
Ook moeders heeft het weer naar haar zin met oude vriendengroep, sporten en ja... mijn pedicure cursus, erg leuk.
gr Henriette

Nicky zei

Ik kan nog steeds niet inloggen bij Weblog. Beetje jammer; ik kan dus ook geen bericht plaatsen met mijn nieuwe adres.

Ik hoop in elk geval dat je al je blogs terug krijgt!

Leuk he? Zo'n pup! Maar wel veel werk (merk ik bij Boef).

Fijn dat Michou in het ritme komt! Wel raar, he? Dan gaat groot worden wel heel erg hard!

lienepien zei

Gezellig altijd zo een onverwachte excursie. En als ik via de vaste link doorklik, kom ik nu wel op je site, maar is ie idd leeg
@plien weet je zeker dat *hips* de onderste blouse dan wel *hips* recht gestreken wordt?