3 oktober 2011

vakantieplannen

En zo is er al weer een weekend voorbij.
Time flies when your busy.

Afgelopen week maakte ik weer een staaltje Thaise vakmanschap mee. Men kwam voor controle en opvolging van de gedane termieten behandeling. Ze hadden ter bestrijding van die beestjes div.  Exterra bait-stations in de tuin geplaatst. Onder de grond wel te verstaan. Dus opzij bij de patio moest de boel opengemaakt worden maar konden ze 1 pot niet vinden. Afijn, met een lange ijzeren staaf port meneer van de pestcontrol tussen de tegels en in de aarde waar die pot zou moeten zitten. Ik sta erbij en bekijk hoe ze een voor een allerlei tegels eruithalen en opeens zie ik allemaal water naar boven komen. Ggrrrr....de eikel heeft een waterleiding stuk geprikt. Oenig staan ze naar die lekkage te kijken. Oei, ach, diepe zucht. En een verontschuldige glimlach, dat dan wel weer. Maar ik moet de relocations agent bellen om eea te vertalen en hun tot actie te manen. Natuurlijk hebben ze geen gereedschap bij zich en terwijl 1 persoon dat en reparatie materiaal gaat halen staan de anderen een beetje uit hun neus te eten. Ondertussen 'vragen' ze waar de hoofdwaterleiding schakelaar zit. Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Wij hebben een ingewikkeld watersysteem met giga watertank en pomp achter het huis met wel 5 leidingen en kranen erop. Lijkt in niets op wat we in Brazilie of Dubai hadden. Bovendien kan ik de tekst op de ketel niet lezen. Ze zoeken het maar uit. Gauw zet ik mijn wasmachine uit en laat ze het verder zelf uit dokteren. Na 2 uur zijn ze klaar en het lek schijnt gemaakt te zijn (waarom mijn pomp dan nu continue aanspringt is mij een raadsel). Afijn, ik ben er klaar mee. Ik merk dat ik steeds minder goed tegen dit soort dingen kan. Was ik in Brazilie nog enthousiast en zag ik alles als een grote uitdaging, werd dat in Dubai al wat minder en bespeur ik nu toch enige weerstand bij mezelf...Weer problemen in en rond het huis, weer een nieuwe taal leren, weer eeuwig geduld hebben en tot 10 tellen. Ik ben duidelijk niet zo flexibel meer -_-

Rob is na een klein weekje Bangkok weer gaan reizen, Saudi Arabie deze keer. Ik benijd hem niet. Zuid Afrika en Mauritius trokken mij wel maar naar SA mag hij mooi alleen haha. Hij boft wel steeds want hij vliegt met Emirates, via Dubai, en wordt iedere keer door overboeking (en als goldcard houder) ge-upgrade naar Businesss class. Das' luxe reizen.

Ik krijg inmiddels ook echt zin in vakantie en dus hebben we (euh ik) afgelopen weekend plannen gemaakt voor de 'kerstvakantie'. Ipv wintersport wilden we nu in Azie blijven. Even relaxen na alle drukte van de afgelopen maanden. Mats heeft oren naar een surfvakantie en Rob en Michou willen het duiken weer oppakken. Geef mij strand, zon en wat sightseeing mogelijkheden en iedereen is tevreden. Bali leek ons daarom een goede bestemming. Totdat we erachter kwamen dat het A. daar dan net regenseizoen is, B. we natuurlijk al rijkelijk laat zijn met het boeken van een reis voor de feestdagen en C. de prijzen ook niet mis zijn. Beetje naief van mij om te denken dat Azie goedkoop is omdat wij er al wonen. Niet als je in de drukste maand en naar de geijkte toerstische oorden gaat. Net als toen wij in Brazilie woonden, en mijn ouders een complete rondreis boekten, kun je vanuit Nederland een complete reis (hotel met hp, incl. vlucht en soms met excursies erbij) voor dezelfde prijs boeken als ik nu alleen al aan losse accommodatie betaal. Ook het reisburo hier kon niet echt met leuke aanbiedingen komen. Die zagen een 'farang' en dachten kassa?? Dus na een hele dag googlen en div. opties vergeleken te hebben, besloten we om "gewoon" in Thailand te blijven en het eiland Phuket te gaan ontdekken. We gaan lekker met eigen vervoer zodat we gelijk wat van het land en omgeving kunnen zien en verder heb ik op 3 verschillende locaties een verblijf geboekt. Ik kijk er acht naar uit. Dus met kerst en Oud&Nieuw zijn we onder de pannen.

Voor Dinkel hebben we ook een vakantieadres gezocht zodat zij zich dan niet eenzaam en alleen hoeft te voelen.
De katten blijven gewoon thuis, die zulllen verzorgd gaan worden door de nieuwe parttime maid die morgen gaat beginnen -_-.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sal, leuk hoor wat je zo allemaal gaat doen, en een nieuwe maid, (hopenlijk gaat dat goed deze keer) een mooie vakantie naar Phuket met de Kerstdagen, (moet daar wel mooi zijn)met het hele gezin. Kortom, dan vergeet je -hopenlijk wel- dat de waterleiding stuk was vandaag....Sterkte maar met alles en groet van Margreet

Anoniem zei

Het is ook altijd wat in die andere landen, en wij maar mopperen maar hier zijn dat soort dingen (water, gas, electra) wel goed geregeld.
Leuk dat je het land gaat verkennen, naar andere Aziatische landen kan altijd nog, eerst maar eens eventjes je eigen tijdelijke landje.
Ciao Nanny

Sisely.nl zei

Leuk voor uit zichtje even weg(dat is mooi mee genomen). En fijn voor je, dat je een nieuwe maid hebt...Sterkte met alles.

lienepien zei

Ha ha zelfkennis is ook wat waard. of is het wijsheid komt met de jaren.

Veel plezier met je kerstvakantie, je verdient het.

Petra zei

Phuket kwam ook meteen in mij op, toen je schreef in Azie te blijven. Het schijnt er prachtig te zijn.

Roos zei

Hai Sal,Tailand schijnt heel mooi te zijn,ondek maar veel mooie dingen hoor.Fijn dat je weer een maid hebt.Je weet hoe het in het buitenland is met water gas enz.Gr Roos

Nicky zei

Ach, ellende heb je overal! (ben een half jaar bezig geweest met overstappen van Nuon naar Essent). Maar ik kan me goed voorstellen dat je energie een beetje op is.

De vakantieplannen klinken super. En voor je het weet is het Kerstmis!

Margreet zei

Super, naar Phuket! Lijkt me geweldig. Hier hetzelfde 'luxe probleem': idioot, wat je tijdens de kerst moet betalen voor een vakantie in het Caraibisch gebied. Terwijl we een internationaal skigebied zowat in onze achtertuin hebben.
Vervelend dat gedoe met die waterleiding. Kan me voorstellen dat je na 3 verhuizingen minder flexibel wordt, hoe leuk en spannend het in een ander land ook is. Hoop dat het snel opgelost is.
En wat afschuwelijk dat je 7 jaar verhalen kwijt bent! Ik ga nu serieus nadenken mijn verhalen ergens te printen, want het kan mij natuurlijk ook overkomen. Zo jammer.
Groetjes,