26 juni 2012

Buitenlandse charmes

Ja ja, het werd weer tijd voor een blogje. En we hebben zowaar weer stroom (en internet) dus ik kan aan de slag.

De afgelopen dagen was het steeds hommeles. Eind vd dag regent het. Niet ongewoon in het natte seizoen. Maar de afgelopen dagen was het toch meer dan een tropisch buitje. Meer een tropische storm. Wat een wind zeg, niet normaal meer.
En zo zat ik eergisteren rustig op een stoel, kijkend naar het geplens buiten en zie opeens een boom mijn kant opkomen. Gelukkig viel deze alsnog opzij en raakte hij (nagenoeg) het huis niet maar blokkeerde daardoor wel onze oprit.
Rob, net thuis uit Durban Zuid Afrika, kon gelijk aan de slag. Er moest gehakt en gezaagd worden. In elk geval zorgen dat het hek open kon en de auto weer naar buiten. De rest wordt een klusje voor de huisbaas (al doet op dit moment mijn tuinman aardig zijn best om eea weg te werken.....die wil vast een fooitje -_-)





En gisteren zaten we weer eens een paar uur zonder stroom. Het transformator huisje in ons compound had de geest gegeven tijdens een fikse bui. Dus 'gezellig' met kaarslicht maar wat bank gehangen. Er viel weinig anders te doen. Lezen, tv te kijken of internetten ging natuurlijk niet. En vroeg naar bed was ook geen optie want het was zooo warm in huis zonder airco. Mats was nog het slimste en vertrok naar vrienden. Mooi excuus om uit te gaan. En omdat de pomp het natuurlijk ook niet deed zaten we ook zonder water (toilet, douchen etc). Afijn, dat zijn de charmes van het wonen in 'den vreemden' zullen we maar zeggen.

Twee weken geleden is onze boxerdame gesteriliseerd en ik moet zeggen dat ze de operatie en de recovery dagen erna prima heeft doorstaan. Mevrouw moest natuurlijk zo'n mooie plastic kap om zodat ze niet aan de hechtingen kon zitten maar vond dat geen enkel probleem. Inmiddels zijn de hechtingen eruit en hebben we weer een levendige en overactieve hond. Duidelijk is wel dat Dinkel de afgelopen maanden echt last heeft gehad van haar loopsheid en PMS. Nu is ze weer de oude; een echte boxer....oftewijl a hand full!!!!

Inmiddels heeft Mats alweer twee weken vakantie. Hij had inderdaad een mooi rapport en we zijn dan ook trots op onze zoon. Hij doet het toch maar weer als tiener in een vreemd land op een nieuwe school. Volgend jaar begint hij met IB. Voor nu betekent dat vooral lekker uitrusten. Ff helemaal niet denken aan school. Hij gaat laat naar bed, speelt nachten online met de xbox en slaapt veel uit. Ik zie hem overdag dan ook niet veel haha. Gelukkig zijn er nog wel wat vrienden hier gebleven en spreekt hij eind vd dag met hun af want verder is het hier in Nichada maar een dooie boel. Ongelofelijk hoeveel gezinnen er dit jaar verhuizen. Het is dan ook alleen maar druk met verhuiswagens in de wijk, voor de rest is het uitgestorven. En net als in Dubai ontvluchten de meesten mensen de hitte en gaan ze voor vakantie terug naar hun thuisland. Maar.....nog 1 week en dan komen wij ook richting Holland.

Kunnen we gelijk op visite bij mijn nicht Danielle en haar man Martijn die afgelopen maandag de trotse ouders zijn geworden van dochter Tess.


En we moeten even knuffelen met ons andere nichtje Alicia die dit weekend haar bovenarm brak. Wat een pech zo vlak voor de vakantie. Sneu hoor, maar ik begreep van mama dat je een echte bikkel was in het ziekenhuis. Verder hebben we nog een familie reunie vd Kemperkant op het Nederlandse program staan en dan vliegen we alweer door naar onze boot in Griekenland. Kan niet wachten om weer lekker op het water te vertoeven en gezellig met mijn vriendinnetje Rienke en haar gezin bij te praten en vooral te relaxen!!!!!!!!!!! Alleen jammer dat Michou er niet bij kan zijn.

Maar eerst nog een weekje Bangkok. Op dit moment wacht ik op onze oude Ned. buurtjes die nog een dagje bij ons komen logeren voordat ze donderdag terugvliegen naar huis. Dat wordt nog even gezellig stappen en voor (hun) de laatste keer echt Thai's eten.







10 opmerkingen:

henriette zei

Fijne vakantie hoor, jammer dat Michou niet mee kan! Geniet ervan!

Tony en Sandra Moes zei

Gelukkig heeft de boom niks beschadigd. Heel veel plezier in NL en op de boot. Wij vetrekken morgen naar Europa, paar dagen Duitsland, 10 dagen Sardinie en daarna nog 10 dagen NL. Heb er helemaal zin in.
Groetjes, San

Sisely.nl zei

Even door zeure appel bijten, en dan lekker genieten van je welverdiende vakantie in NL en Griekenland.Fijn dat het goed gaat met Dinkel, jammer dat Michou niet mee kan.Geniet er maar van.

Anoniem zei

Gelukkig goed afgelopen met de boom op het huis, altijd vervelend zoiets. Wel tot heel snel dan maar weer, welkom hoor, gezellig om jullie weer even te zien in het echtje.....Baby van Danielle ziet er goed uit, blijft altijd een wonder nietwaar. Jammer dat Mies er niet bij is deze keer, toch best moeilijk voor jullie om haar achter te laten in den vreemde voor de 1ste keer...(maar ze heeft nog wat te goed....) Goede reis volgende week
Groet van Margreet

Petra zei

Jee, wat een geluk dat die boom niet op jullie huis viel! Alvast veel plezier in Europa!

Margreet zei

Tjee zeg, da's ook wat met die boom.
Wij gaan ook in juli naar NL, heb er zin in.
Wat doen jullie dan met Dinkel? Hier gaat Mia naar een vriendin, vind het wel moeilijk zo ver weg, ik kan daar erg over zemelen en jullie moeten zelfs Michou achterlaten. In ieder geval veel plezier in Europa!

Nicky zei

Ai! Toch even schrikken als zo'n boom jouw kant op komt...
Ik realiseer me ineens dat zo'n stroomstoring steeds dramatischer wordt. Ik heb een ereader, dus zelfs lezen houdt op een gegeven moment op..

Een grote pluim voor Mats!
Jammer dat Michou niet meer kan, maar ach.. die redt zich wel!

Alvast een hele fijne vakantie toegewenst!

Anoniem zei

Wat een toestand met die boom, gelukkig niet op de je auto zoals mij een keer is gebeurd.
Nog 1 nachtje slapen en dan gezellig met vakantie, toch allemaal leuke dingen in het verschiet. Een familiedag is ook altijd leuk en in Griekenland is het nu warm, dan is het op het water lekker. Goede reis en misschien zie ik je nog. Nanny

Kristel Holsbeek zei

Wat een geluk dat die niet op jullie huis viel zeg!!
Veel plezier in NL en erna naar Griekenland!!

Marie zei

oh jeetje, wat een ellende, die stroom uitvallen. lastig hoor! maar je gevoel voor humor is in elk geval niet uitgevallen: 'opeens zie ik een boom mijn kant uitkomen'. Whoa, daar moet ik dus erg om lachen! Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Maar het blijft lastig natuurlijk! Ik wens jullie een super vakantie in NL en Griekenland! Veel plezier! Liefs, Marie vanuit BVI, ook niet slecht, toch?!