23 januari 2013

What a difference a week makes.

Had ik het in mijn vorige post nog over hoe gezellig en leuk het nieuwe jaar begon blijkt dat het ook zo weer anders kan zijn.

Vorige week woensdag melde onze maid dat ze een nieuwe klant had gevonden op de dagen dat ze bij mij (en vriendin Marion) werkte en of ik/wij onze uren maar even wilden aanpassen. Pardon?
Nou werkte de maid bij ons parttime en ik had al diverse keren mijn dagen gewijzigd opdat zij dan nog een ander adresje erbij kon nemen. In principe was ik best tevreden met haar, ze is dol op onze dieren en wat schoongemaakt moest worden werd schoongemaakt. Ik had haar zelfs in contact gebracht met Marion en wat van mijn uren 'opgeofferd' (tegen hetzelfde salaris!) zodat wij samen de maandag, woensdag en vrijdag voor onze rekening konden nemen.  Tja, als je ooit 1 vinger geeft.......
Nou om een heel lang, vooral leugenachtig, verhaal kort te maken de maid bleek dus niet zo betrouwbaar, of liever gezegd loyaal, te zijn als ik dacht. Als je mij na al die tijd zo aan de kant zet voor een paar extra knaken (terwijl ik al ZEER goed betaal) hoef je direct niet meer terug te komen. Vrijdag mocht ze nog wel eerst mijn strijk wegwerken (de reden dat ik ooit aan een maid begon) en daarna haar sleutel EN entree pasje voor het compound inleveren. Tenslotte had ik haar workpermit hier binnen Nichada betaald.

 En zo doe ik dus het huishouden weer zelf. Ergens ook wel lekker, zo druk heb ik het niet en die strijk die doe ik wel wanneer ik zin heb -_-.
Wel jammer dat er nu niemand is die af en toe de hond eens kan uitlaten wanneer ik weg ben of voor de katten zorgt als we op vakantie zijn maar ook daar vind ik wel een oplossing voor.

Over de hond gesproken die heeft al tijden last van ringworm. Op zich niets ernstigs maar het jeukt zo. Onze dame blijft krabben. Dus bij dierenarts medicijnen gehaald en na gebruik is het dan over. Totdat het weer begint en we opnieuw medicijnen geven. Veel honden hier binnen Nichada  hebben er last van dus het blijft een vicieuze cirkel met elkaar besmetten. Nou vind ik al die antibiotica maar niets (om over de kosten maar niet te spreken) en ik ben niet van plan al die jaren dat wij  hier nog wonen Dinkel continue medicijnen te geven.  Dat kan niet goed zijn voor zo'n dier.
Dus hoorde ik van de man in de kennel (en van mijn maid!) dat ze hier altijd homeopatische middelen gebruiken zoals Tea Tree oil.
Ik dat spul eergisteren gekocht en hondenbeest ermee ingesmeerd. Baat het niet dan schaadt het niet dacht ik.......FOUT!!!!!!!!!!!!!!

De volgende ochtend maakte Dinkel maar een apatische indruk, at wel maar wilde daarna eigenlijk niet uit. Ze had ook geen interesse in haar bal en liep bovendien wat 'wobbelig'. Ze had geen pijn maar leek niet zo stabiel op haar achterpoten. Thuis wilde ze eigenlijk alleen maar slapen. Toen 's middags Mats uit school kwam met wat vrienden en Dinkel absoluut geen sjoege gaf om op te staan wist ik dat er wat fout zat.  Normaliter is Dinkel bij visite een echte spring in het veld.
Wat googlen op 'tea tree oil' maakte dat ik spontaan kokhalsneigingen kreeg. Jeetje dat spul kan giftig zijn voor sommige honden zijn en zelfs dodelijk voor katten. En ook al had ik het in een verdunde versie op Dinkel gebruikt ze had duidelijk toxicologische verschijnselen. In mijn poging om mijn K9 friend beter te maken heb ik haar alleen nog maar 'zieker' gemaakt. Arghhhh.
Dus auto in en naar de dierenarts. Gelukkig is op de Chaengwattana Road het Thonglor Animal hospital 24 uur geopend. Dat weten we nog van de vorige keer.
Gelukkig viel het voor Dinkel allemaal nog mee en had ik er al goed aangedaan om haar een paar keer af te spoelen/wassen en water te laten drinken. Wat charcoal tablets ( soort NORIT?) moeten het beetje gif in haar lijf absoberen.

 
Vanacht heb ik haar maar lekker vertroeteld en mocht ze op bed slapen. Baasje is er toch niet -_-
En vanmorgen lag ze alweer te kroelen met haar feline friend en was ze een stuk kwieker. Pffff

Dus gebruik dit middel NOOIT op je huisdier. Ook al hoor je van anderen dat hun huisdier er nooit bijverschijnselen van heeft. Had ik bijna mijn viervoeter vergiftigd!

12 opmerkingen:

Marie zei

wat is Dinkel toch een prachtige hond zeg! Jeetje, wie had dat kunnen denken, dat zo'n olietje een dier zo ziek kan maken. Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen! En nu aan het huishouden meid, er moet gepoetst worden lol

Wim zei

Familie van mij die in Manilla woonde hebben door dit middel beide honden verloren ! Ook was gezegd dat dit ringworm tegen ging,maar het is puur gif. De 2 herdershonden waren op verzoek van mijn tante door de maid ingesmeerd en lagen beide dood de volgende morgen.Denk dat je geluk gehad hebt.Kijk uit met die huismiddelen,desnoods iets in Holland bestellen, dat is vertrouwd
Iets anders: kan nog steeds je boek niet bestellen via de site.Dat is het enigste wat ik niet gevolgd heb en lijkt me leuk om eens op vakantie te lezen in het zonnetje. Hopelijk kan het binnenkort wel besteld worden. Ik hoor graag van jou als het mogelijk is.

Sally zei

@Wim, ja ik ben ook vreselijk geschrokken toen ik al die negatieve verhalen las op internet over dit spul en gebruik op huisdieren. Nooit weer. Dan maar gewoon antibiotica officieel via de dierenarts.

Wbt het boek; wellicht lukt het via onderstaande link:
http://www.mijnbestseller.nl/magento/waargebeurd/over-the-border-brasil.html
Ander gewoon naar mijnbestseller.nl gaan, en zoeken op: over the border (los van elkaar).
En anders klikken op categorie 'waargebeurd' en dan op de laatste pagina(5) vind je ook mijn boek.

Anoniem zei

Bah zeg wat een naar -Honden-verhaal, daar had je ons nog 'niets' over verteld..Moet je toch niet aan denken na al die moeite die je voor deze jonge hond gedaan hebt,en waar je dol op bent, dat het niet goed afgelopen zou zijn en nog wel door jou schuld dan eigenlijk wel. Brbrbrb...Maar gelukkig het is tot nu toe goed gekomen, je hebt geluk gehad.
Kus en Groet van Margreet

Nicky zei

Jeetje! Wat een verhaal! Dat wist ik trouwens ook niet, hoor! Blij dat het weer beter gaat met Dinkel!
Succes met je strijk! ;-)

Sisely.nl zei

Blij dat het met Dinkel weer beter gaat, heftig zeg.Wat een verhaal zeg.

Wim zei

Sally,het is gelukt. Als het goed is komt die binnen 4 dagen per post binnen.Mooi, want eind febr gaan we lekker 2 weken naar Singapore en Kota kinabalu, lekker wat lezen in de zon.
Dank voor je uitleg.En...leuk dat er weer regelmatig een post verschijnt op je blog.Ben normaal een stille meelezer,maar wilde je brazil boek graag hebben...nu gelukt dus.

Willemijn zei

Jeetje wat een verhaal! Gelukkig is het goed gegaan ...

Petra zei

Eng, hoor, tea tree oil lijkt inderdaad zo onschuldig. Maar ja, dat zijn uien en chocolade ook voor mensen en niet honden. Gelukkig is Dinkel er bovenop gekomen!

Anoniem zei

Ik heb ook je boek gekocht, komt er ook een over Dubai?
Nanny

Sally zei

@ Nanny, uiteraard Dubai is in the making /^0^\

Margreet zei

Tjee wat een verhaal weer, zowel over de maid als over Dinkel. Wat een lief koppie heeft ze! Hier slaapt het spul (dochter en hond) ook op baasjes plek als die op reis is...De katten mogen niet meer, die gaan om 5 uur ruzien.