2 mei 2013

Allerlaatste Koninginnedag

Afgelopen dinsdag was het de allerlaatste keer dat mijn verjaardag viel op Koninginnedag.  Na 45 jaar wordt  mijn verjaardag op 30 april weer een 'gewone' dag en vieren we vanaf volgend jaar Koningsdag op 27 april.  Dus nooit meer een vlag die voor mij wordt uitgehangen hihi.

Net als miljoenen medelanders heb ik afgelopen dinsdag voor de buis gezeten en zag ik hoe Willem Alexander onze nieuwe koning werd. Wat een mooie dag. Wat zag Maxima er prachtig en stralend uit, de prinsesjes in hun mooie jurkjes en overal feest.  Zelfs het zo afgekraakte koningslied vond ik mooi. En al die oranje en blije mensen op straat. Wat een genot om te zien hoe wij dan bijeen komen met z'n allen. Op zulke momenten ben ik echt trots om een Nederlandse te zijn.

Ook hier in Bangkok werd de kroning groots gevierd en waren we 's avonds uitgenodigd  op de Nederlandse ambassade. Via grote schermen en onder het genot van een hapje en een drankje (nou ja hapje.... het was een heel Hollands buffet) konden de ca.1200 gasten de beediging en inhuldiging van Koning Willem Alexander volgen. Wat een gezelligheid. De bitterballen smaakten  goed.





 



 
 
Er stond nog een leuk stukje over de warm inhuldigingsfeest in Bangkok op de NOS site !
 
W.b.t. mijn verjaardag heb ik dat verder niet echt gevierd.  Wel nog even koffie gedronken met een vriendin bij Starbucks en ik moet zeggen dat ik door mijn mannetje nog verwend werd met een mooie  Buddha to Buddha ringen- en armband set. Woehoe. En volgende week donderdag gaan we nog met wat dames mijn verjaardag vieren bij Breeze beer bar.
 
Verder heb ik weinig te melden. Vandaag zijn de IB examens op school begonnen en ben ik de komende weken een van de surveillanten daarbij.  En zo ben ik dus weer even van de straat.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk om konginnedag zo te vieren (en je verjaardag ook). het buffet ziet er lekker uit. ik heb de halve dag voor de tv gezeten met m'n eigen hapje en drankje en nog een rondje over de vrijmarkt gemaakt. nanny

sisely.nl zei

En zo blijf je bezig, beter laat dan nooit nog gefeliciteerd.

Anoniem zei

Dag Sally, had al begrepen dat je een prettige verjaardag hebt gehad en nog wel op de Nederlandse Ambassade, dat maak je toch ook niet elke dag mee...En ja het was verder ook een hele mooie en gedenkwaardige dag door die Kroning. Jij dus ook nog hartelijk gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag. Dikke kus van je moeder Margreet

Petra zei

Lijkt me heel vreemd, dezelfde verjaardag als Koninginnedag (want de verjaardag van Beatrix was tenslotte 31 januari). Nog gefeliciteerd en een fijne week gewenst!