15 juli 2013

Life goes on...

Zo na een weekje 'apparaten pech' was het verder rustig in Huize Kemper. Mats laptop spookt, soms doet het scherm het opeens weer en het volgende moment valt hij uit en gaat dat ding weer op zwart. Schiet mij maar lek.

De afgelopen dagen heb ik eindelijk tijd vrij gemaakt om aan mijn 2e weblogboek, 'Over the border Dubai', te werken en is de proefdruk inmiddels gereed. Pfff wat een karwei, 4 jaar blogs en foto's verwerken. Nu maar hopen dat er minder typfouten in staan dan in het eerste boek (die inmiddels aangepast zijn) en als het goed is ligt het boek klaar bij mijn ouders als ik morgen naar Nederland vlieg.

Ook ben ik erg druk (lees: stressvol) geweest met de laatste zaken t.b.v. afhandeling koophuis. Uiteraard bleek op het allerlaatste moment dat er nog een gelegaliseerde volmacht ontbrak en natuurlijk was Rob tot gisteren op reis zodat ik die niet kon bereiken. Maar ik moet zeggen dat de notaris mij erg te wille was en alles is nu toch geregeld. A.s. woensdag is de oplevering en sleuteloverdracht. Spannend allemaal!

Daarnaast was ik ook druk met het plannen en regelen van de bootoverdracht. In september loopt het chartercontract van de Curitibana af en de tijd begint nu toch wel te dringen. Om alles definitief op onze naam te krijgen en het zeiljacht daadwerkelijk officieel 'in ontvangst te nemen' moet er behoorlijk veel papierwerk getekend en gelegaliseerd worden. Zo fijn die Griekse bureacratie. En we we zullen toch ook tickets naar Athene moeten boeken en zeiltijd (lees: vakantie Rob) inplannen. Afijn, natuurlijk liep het hier ook anders dan verwacht (miscommunicatie mijnerzijds) en blijkt bovendien dat het jacht niet in Athene ligt maar als laatste charterbases Skiathos heeft. Dat is wel een stukje verder (om)varen. Want voor de winter hebben we een stalling in Messolonghi marina gereserveerd. Varen we weer door het Kanaal van Korinthie net als 5 jaar geleden. Bovendien moet de boot hoogstpersoonlijk geinspecteerd worden alvorens de laatste documenten naar het Griekse scheepskadaster gestuurd kunnen worden, en mag de boot zolang dan niet verplaatst woden. Zucht... En uiteraard hebben we geen zin (en geld meer -_-) om 2x naar Griekenland te vliegen. Maar ook chartermaatschappij Kiriacoulis kwam ons erg tegemoet. Niet altijd was ik even te spreken over hun medewerking (althans die van hun locale base manager) moet ik zeggen dat ze dit maal erg cooperatief waren. Complimenten! Dus ook hiervoor kan ik nu de laatste stappen in gang gaan zetten.

Dan had gisteren, 14 juli, mijn hubbie het al 24 jaar met mij uitgehouden, in huwelijkse band dan. Wij kennen elkaar al ruim 30 jaar. Pfff de tijd vliegt. Maar ook ik ben nog steeds gelukkig met hem ;-).
 
Zoals een kennis gisteren zo mooi opmerkte: jullie huwelijk is standvastiger dan jullie woonadressen haha.
 
Vandaag werkt Rob thuis (kwam gisteren pas in de middag thuis uit Zuid Afrika) en klussen we wat in huis. Draai ik de laatste wassen en ga vast mijn koffer in pakken. Ook een boodschappenlijstje voor hier en in  NL klaarmaken en dan vlieg ik morgen voor een weekje naar ons kikkerlandje en ga ik eindelijk met eigen ogen ons a.s. paleisje zien.
Ik heb er zo'n zin in!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Welkom, en een goede vlucht toegewenst.Margreet

Nicky zei

Wat leuk dat je je paleisje gaat bekijken! Veel plezier in Nederland. Je treft het met het weer!

Anoniem zei

Jeetje je begint op mij te lijken.. ook altijd zoveel geluk met apparaten...fijne week in nl. Petra

Margreet zei

Gefeliciteerd en heel veel plezier in NL!

Tony en Sandra Moes zei

ben weer helemaal bij. Ik was zelf 6 weken in NL en heb daar geen blogs gelezen. Fijn dat alles min of meer gesmeerd gaat met jullie. liefs uit Singapore

Hilde zei

Wel wat laat, maar toch nog van harte gefeliciteerd, met je huwelijksverjaardag! Wij hebben net onze 25ste gevierd...

Groetjes,