15 april 2023

Drukte

Weekend, ff rust in de tent. Nou ja rust, ons bezoek is ff de hort op, Michou heeft hondenklantjes en zoonlief maakt zich klaar om te gaan klimmen. Maar manlief en ik nemen het er even van. Hij ligt nu in de zon wat vitamine D op te doen en ik heb eindelijk tijd om ff achter de computer te kruipen.

Afgelopen maand was het een drukte van belang hier thuis. As usual, never a dull moment. Er werd volop geklust in de tuin, cement werd geleverd en gestort, tegeltjes zijn besteld en het zwembad en garagevloer nemen nu duidelijke vormen aan.





                                       




kortom een hoop volk over de vloer.

Want natuurlijk hadden wij nog meer bezoek aan huis. Een Zweedse ex-collega van Rob reisde Europa rond met haar camper en deed daarbij ook Portugal aan. Zij kwam in een weekend kijken waar haar oude werkgenoot nu zijn geld gaat verdienen. Wij genoten met z'n allen van een gezellige BBQ (inmiddels een vaste traditie met visite) en trokken de volgende middag er samen op uit. 


Daarna hadden Mats & Barbora een logee. Een vriend uit Schotland kwam voor 10 dagen over. Beetje passen en meten in huis want de logeekamer had ik inmiddels als homeoffice* in gebruik. 

En tijdens de laatste dagen van dat bezoek kwamen onze beste vrienden R & M over. En die zijn er nu nog steeds. Afwisseling van de wacht. Terwijl de ene gast gaat komt het volgende bezoek alweer aan. De wasmachine draait overuren.

friendship by the future pool

*Ondertussen was ik vorige maand met (in?) een nieuwe baan begonnen. Leek ideaal, werken vanuit huis maar helaas was de functie niet wat ik ervan verwachte. Dus vorige week, aan het einde van de proefperiode, heb ik vriendelijk bedankt en ontslag genomen. Men vond het erg jammer, en waren wellicht wat teleurgesteld. Maar ik denk dat je bij twijfel niet door moet gaan en de boel moet blijven rekken. Het voelde niet goed en dit ging 'em gewoon niet worden. Daarvoor ken ik mijzelf te goed en draai ik ook al te lang mee. Dus gaan we gewoon naar iets anders op zoek. Er komt vanzelf iets op mijn pad, daar geloof ik heilig in. Ondertussen kan ik Rob mooi helpen met het verder opzetten van zijn bedrijf en een oogje in het zeil houden v.w.b. de verbouwing rondom en van het huis. Het positieve van dit alles is dat in elk geval één kamer in het huis al helemaal opgeknapt is. Logees hebben nu een mooi onderkomen 😄.

Inmiddels is het volop lente, wat zeg ik, al echt zomers weer. En er worden behoorlijk warme temperaturen voorspeld voor komende week. Wat zullen wij straks gaan genieten van het zwembad.  Ik heb de ijsmachine ook al weer van zolder gehaald en de eerste batches vanille-, mokka- en boerenjongens ijs zijn al gemaakt. En dan te bedenken dat het pas April is. Dat ding gaat overuren draaien de komende maanden.


Morgen met de visite lekker een dagje naar het strand. Gewoon omdat het kan.  Zoals een vriend onlangs zei, het leven is kort dus je moet er zelf een feestje van maken. Hang die slingers op en geniet. En zo is het maar net. Wij gaan genieten.

Fijn weekend allemaal.

4 opmerkingen:

Wim zei

Wow, wat gaat dat goed bij jullie zeg. En dat zwembad...jaloers. Maar hier in NL zou je er niets aan hebben. Jammer dat je nieuwe werk niets was en dus gewoon heel verstandig dat je er meteen een punt achter gezet hebt. NU genieten is ook mijn motto geworden na het toch onverwachte verlies van mijn partner. Hadden gelukkig wel heel veel samen gedaan maar toch...vol met plannen zaten we nog. Dus jij en Rob gewoon samen lekker genieten van jullie mooie stek, maar ook van je kinderen die bij jullie wonen en werken...hoe bijzonder is dat ! Teken dat jullie het als ouders geweldig gedaan hebben. Maar ook nu verder meer aan jezelf denken en samen genieten, heel belangrijk. En veel logees is ook leuk zolang het geen "profiteurs" zijn die denken gratis vakantie adresje te hebben. Zo hou je het leuk. Dank je weer voor je verslag met foto's. En ga zo door.....

nicole orriens zei

Leuk om al die bedrijvigheid in beeld te zien!

Nicky zei

Oh, dat zwembad! Dat ziet er nu al geweldig uit. Daar gaan jullie veel plezier aan hebben. En wat een stroom visite, zeg. Word je dat iet af en toe beu? Ik denk dat het verstandig is om te stoppen met werk wat je niet echt leuk vindt. Er komt vanzelf iets op je pad.

Willemijn zei

Wow dat schiet op!
Wat een hoeveelheid mensen hebben jullie steeds op bezoek. Gezellig!