30 mei 2023

Feest

“Het regent, het regent, de plantjes worden nat....." Met deze zin begon ik vorige weekend enthousiast aan mijn blogje. Even werd mijn aandacht elders gevraagd, gelijk was ik helemaal afgeleid (tja, de leeftijd hè), en inmiddels zijn we ruim een week verder en heb ik nog steeds niet geblogd. Zit er alweer een maand tussen het laatste verhaaltje. Tssss. Gistermiddag vielen er nog wat druppels uit de lucht dus die regel kan gelukkig blijven staan. De plantjes en kurkdroge aarde waren erg blij met die spetters, mijn wasgoed wat vrolijk buiten hing te wapperen wat minder.

Het is al te warm geweest voor de tijd van het jaar maar met alle werkzaamheden in de tuin is het niet te doen om met gieters te gaan lopen sjouwen. Onze cistern moet eerst gerepareerd worden voordat deze met water uit onze borehole gevuld kan worden. Maar ja, het thuis klussen is er wat bij ingeschoten want wij hadden weer eens visite. Daarbij had Rob sowieso wat zakelijke dingen te doen en dat gaat natuurlijk voor. Hij (wij) zijn nog met van alles bezig (website bouwen, leveranciers vinden en zorgen dat de winkel straks ingericht kan worden (ook weer zo'n 'Ik vertrek' verhaal qua geduld hebben) maar het eerste beginnetje qua opdrachten is er. En zijn visitekaartjes en werkkleding zijn binnen. 

Heb ik trouwens al reclame gemaakt voor mijn wederhelft? Ff allemaal zijn FB pagina liken 😍

Afijn, nadat het vorige bezoek was vertrokken had ik een paar dagen om ff bij te komen. Ik had sowieso wat rust nodig want desondanks ik maar kort fulltime gewerk heb, heeft die baan mij wel behoorlijk wat kruim gekost. Ik houd niet van opgeven en ben dus eigenlijk te lang doorgegaan. Veel klussen waren thuis blijven liggen en daar heb ik mij maar eerst op gestort. 

Ook vierden wij het feit dat ik level 55 heb gehaald. Ik werd door mijn gezinnetje flink in de watten gelegd. Zo werd er 's morgens een vers verjaardags ontbijtje op de veranda geserveerd, kreeg ik leuke kadootjes en namen de kinderen mij 's avonds nog mee uit eten. Authentiek Japans, Teppanyaki. Eten van de hete plaat. Heerlijk wat een verwennerij.

                                                            

Ondertussen liep de levering van de zwembadtegels vertraging op en kon er ff niet verder gewerkt worden. Erg jammer, want daardoor gingen ze nu weer aan de slag precies toen mijn ouder voor de deur stonden. Mijn vader kwam nl. zijn verjaardag bij ons in Portugal vieren :-).  En de tijd die we nog met mijn ouders hebben moet natuurlijk gekoesterd worden dus een weekje vol gezelligheid volgde. Er werd (te veel) gegeten, gewandeld, wat bezichtigd of gewoon thuis in het zonnetje gerelaxt. Helaas nog niet bij het zwembad 😁. Sommigen van ons moesten natuurlijk overdag gewoon werken maar 's avonds waren we allemaal samen. Voor opa en oma erg leuk dat Mats en z'n vriendin er nu ook eens bij waren.

 










opa met z'n grote vriend🐕
En er werd iedere dag gesport. Want met al dat eten en de drank erbij moet er wel bewogen worden. Helaas zijn de verloren kilootjes er bij mij weer allemaal aangevlogen. Ik zou graag de leeftijd de schuld geven maar natuurlijk gaat elk pondje gewoon door het 't mondje.


De week vloog voorbij en voordat we het wisten waren opa en oma alweer naar huis. Bedankt voor de gezelligheid.

Tijd om de armen uit de mouwen te steken. Rob begon aan de waterbak en ik frobelde wat in huis en de tuin. Heb o.a. een poging gedaan om abrikozenjam te maken. De zwembad mannen gingen verder met het tegelen en stuken van het pomphuisje. Ik ben erg blij met de gekozen tegeltjes. Het is toch altijd afwachten hoe de kleur(en)  uitvallen in het echt, dan enkel op een klein voorbeeld staaltje in de winkel.

de waterbak


Afgelopen zaterdag hielpen manlief en ik met het opruimen na een jazz event in het museum en zondagmorgen had ik mij, samen met een nederlandse kennis, opgegeven voor deelname aan een thema natuur wandeling in de omgeving. Erg leuk om te doen.


En vandaag zingen wij  "Er is er een jarig" want Michou is 30 jaar geworden. Waar blijft de tijd? Ik weet nog goed dat ik beviel van mijn eerste kind. Een vrolijk, klein mini mensje. Een guitig lachebekje. En dat is ze nog steeds. Van harte gefeliciteerd lieverd, ik ben trots op de persoon die je geworden bent en hoe jij je hier gesetteld hebt. Luv you 💝


Het is een beetje een allegaartje blogpost geworden. Het zij zo. Wij gaan nu de satés op de BBQ gooien en dochterlief 's verjaardag vieren.

Fijne week allemaal.

(klik op een foto voor vergroting)


2 opmerkingen:

Wim zei

geweldig toch zo een allegaartje blogpost :-) Zijn we meteen weer op de hoogte van alles. Leuk dat Rob zijn draai gevonden heeft in zijn nieuwe job. Begrijp ik nou goed dat hij dus niet meer terug gaat na de sabbatical naar zijn oude job? Wel heerlijk dat het vele reizen er af is dan. En ja, jij 55 jaar, wat maakt het uit...als je maar gelukkig bent. En dat ben je zeker met beide kinderen thuis die helemaal happy zijn. Mooi leven zo, en leuk dat je dat(nog steeds) met ons allemaal deelt. En ja, ouders moet je koesteren, je bent ze soms ineens kwijt. Leuk dat het druk is met logees, zolang het maar geen gasten zijn die jullie zien als "goedkoop logeeradres". Nou sterkte met alle drukte maar geniet er ook van. En straks met zwembad klaar zal het helemaal een feest zijn daar. Tot de volgende blog maar weer, weet dat er naar uitgekeken word :-)

Anoniem zei

Super leuk weer Sal! En zo leuk dat ik alles nu herken. Kom graag weer bij jullie in heerlijk te genieten! Van ❤️❤️❤️ gefeliciteerd met alles lieve nicht, liefs Manouche