3 juli 2021

Weer thuis

Afgelopen zondag reed ik weer naar de luchthaven in Lissabon. Michou ophalen na ruim 2 maanden Nederland. Ze heeft weer even stage gelopen en examen gedaan voor het laatste onderdeel van haar hondentrim-opleiding. En ze is geslaagd!!! Woohoo... nu kan ze hiermee in Portugal verder gaan.


Eenmaal thuis kon ze gelijk aan de slag. Mij helpen in de tuin. En die rot ligbedjes moesten ook nog in elkaar gezet worden. Dat was nog een heel gevecht want niet alle schroefgaatjes zijn goed voorgeboord. Was dus aardig zweten. Het is sowieso volop zomer en behoorlijk warm (30+ grd). Ook voor de honden. Vooral Dinkel ziet af. Die ligt vooral in de schaduw een beetje zielig te wezen. Dus hebben wij een baby badje opgeblazen en buiten voor haar neergezet. 

Dit was zo’n succes dat we daarna een wat steviger badje speciaal voor honden hebben besteld. Wat een feest. 


Ollie vindt het allemaal nog wat eng, die zit liever achter baby vogeltjes aan. Zo zielig. Al twee keer kwam hij mij een “kadootje” brengen. Een uit het nest gevallen/gegooid kuikentje? Gisteravond leefde het vogeltje nog. Michou en ik hebben het met tegenzin maar uit zijn lijden verlost. 

Straks is het feest….dan komt Rob aan. Eindelijk heeft hij vakantie en na een half jaar heb ik mijn man weer eventjes thuis. De eerste twee weken moet hij, ondanks een negatieve PCR test en vaccinatie -want komende uit Brazilië-, in quarantaine. Maar dat geeft niet. Er ligt genoeg werk op hem te wachten. Later in de week komen onze beste vrienden ook nog. Die komen helpen klussen ;-) Rond 14 juli komt dan ook mijn schoonvader nog voor een paar dagen. Die datum is voor ons en hem erg belangrijk. Want het is (was) ons beider trouwdag. Wij zijn dan 32 jaar getrouwd maar mijn schoonvader zou die dag 60 jaar getrouwd zijn. Een groot feest was gepland. Helaas is mijn schoonmoeder vorig jaar overleden. Dus des te belangrijker om nu deze bijzondere dag dan bij zijn zoon in Portugal te zijn. 

A.s. maandag krijg ik mijn tweede vaccinatie en deze maand is ook Michou hier in Portugal aan de beurt. Gelukkig maar want helaas nemen de besmettingen (met Delta variant en met name onder jongeren) hier weer toe. O.a. zijn voor onze gemeente de maatregelen weer wat aangescherpt. Middelbare scholen zijn weer gesloten en er is o.a. weer een avondklok ingevoerd. Om circulatie te voorkomen mag je tussen 23.00 PM en 5.00 uur AM niet meer de straat op. In restaurants en cafés mogen weer minder mensen samen aan een tafeltje en ze gaan om 22.30 uur dicht. 

Dus belangrijk dat iedereen snel gevaccineerd wordt/is.

Fijn weekend allemaal.

5 opmerkingen:

Nel en martin zei

Wat heerlijk Sally dat Michou er weer is! En geslaagd gefeliciteerd hiermee. En dat Rob dadelijk ook weer lekker thuis komt.
Wens jullie met elkaar een fantastische tijd toe! En een mooie trouwdag met elkaar! Lief dat je schoonvader dat ook bij jullie kan zijn!

Wens jullie het allerbeste, en geniet vooral.

Lieve groet Martin en Nel

Wim zei

Wat fijn dat de zomer start met de familie weer thuis. Heel fijn voor jou, en dus genieten. Je zoon komt ook nog vast wel een keer over als het kan. Veel plezier maar ook sterkte met alle klussen die gedaan moeten worden en de verbouwing die ongetwijfeld snel van start zal gaan. Leuk dat bad voor de honden, had dat vroeger ook vaak, maar de gewone badjes waren meestal na paar dagen al lek. Leuk dat er nu speciale hondenbaden bestaan. Alvast fijne trouwdag met je familie en we horen wel daarna hoe het allemaal geweest is.

Nicky zei

Wat fijn dat Michou weer terug is! En geslaagd is! Gefeliciteerd! Wel fijn dat de ligbedjes klaar zijn als straks de heer des huizes arriveert. Erg lief van jullie. :-)
Enne... kijk je uit met het zwembadje voor de honden? Dat ze niet te veel drinken?
Oh, wacht. Stom! Dat weet Michou vast wel! :-)

nicole orriens zei

Wat leuk zo'n hondenbadje! Dat lijkt me ook wel iets voor onze Trixie : )

Willemijn zei

Geniet van jullie samenzijn en het klussen!